• Az EA 2007-ben vásárolta fel a Bioware-t
  • Azóta sokat változott a stúdió
  • Az EA a bezárástól mentette meg a céget

Vitathatatlan, hogy a Bioware már nem a régi önmaga. A klasszikus RPG-től szép lassan átnyergeltek a TPS-ek világába, s bár korábban az olyan játékok, mint a Mass Effect sorozat még bírt RPG elemekkel, az Anthem már színtiszta „nézd a hátam lövöldének” ígérkezik. Arról nem is beszélve, hogy már a minőség sem a régi, elég csak a Mass Effect Andromeda technikai problémáira és félkész megoldásaira gondolni.

Sokan mindezért az EA-t okolják, amiben valószínűleg bőven van igazság. Ugyanakkor a Dragon Age vezető írója, Patrick Weekes, a Bioware vezető szerkesztője, Karin Weekes és a Dragon Age sorozat ex-vezető írója, David Gaider szerint az Electronic Arts mentette meg a stúdiót a bezárástól.

A Bioware ugyanis kifogyott a pénzből a 2007-es felvásárlás előtt, és a három veterán fejlesztő szerint, ha akkor az EA nem tűnik fel, bizony becsukhatták volna a boltot. Persze az már jó kérdés, hogy ezzel jobban jártunk-e, mert bár a Bioware fennmaradt, egyediségét elvesztette. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy ha 2007-ben a stúdió bezárja a kapuit, ma nem lenne se Mass Effect, se Dragon Age, amik egy-egy gyenge rész ellenére is remek játéksorozatok.