• Klasszikus soulsborne-játék lett az Elden Ring
  • Ami ismét túl nehéz sokaknak
  • Az alkotója emiatt elnézést kér

A The New Yorkernek adott interjújában az Elden Ring alkotója, Mijazaki Hidetaka együttérzését fejezte ki azon játékosok iránt, akik túl nehéznek tartják a játékot. Mijazaki új címe nem kínálja könnyen a győzelmet a kalandoroknak: munkásságának rajongói túlságosan is jól ismerik a YOU DIED képernyőket. Ám Mijazaki elismerte, hogy ez szándékosan lett betervezve: "Bocsánatot kérek mindenkitől, aki úgy érzi, hogy túl sok mindent kell elsajátítani a játékaimban [...] Csak azt szeretném, ha minél több játékos megtapasztalná azt az örömöt, ami a nehézségek leküzdéséből fakad".

Az Elden Ring új mechanikáival (mint például az Ash of War: Wild Strikes) a FromSoftware legújabb kiadása egyfajta kompromisszumot kínál. Ezek a mechanikák végig segítik a játékosokat az útjuk során, és valóban végigvihetőnek érzik általuk a kalandot. A nehézséget csökkentő egyéb funkciók közé tartozik az idézések lehetősége és az erős ellenfél elől lóháton való menekülés lehetősége, sőt, az erejükben kételkedő hősök még egy másik játékost is megidézhetnek, hogy segítsen nekik egy különösen nagy kihívást jelentő harc során. Ilyen szempontból az Elden Ring egy kicsit kényelmesebb a rajongók számára, mint a Demon Souls és a Dark Souls, és egyfajta kapudrog is lehet a soulsborne-játékokkal ismerkedők számára.