• A COVID miatt mostanában online tartják meg az e-sport versenyek javát
  • Így pedig könnyebb lett az egyes meccsek megbundázása
  • Legalábbis a csalásokat vizsgáló Esports Integrity Commission állítása szerint

A koronavírus járvány természetesen a játékipart sem kerülte el. Az elmúlt hónapokban gyakorlatilag minden kiadó és fejlesztő otthoni munkavégzésre állt át (a Square Enix például már nem is tervez ezen változtatni a korlátozások feloldása után sem), és a különböző e-sport szervezetek is hasonlóképp döntöttek, mikor a LAN versenyek helyett online megmérettetéseket kezdtek szervezni.

Ez az átállás azonban a jelek szerint nem tett jót a fair playnek, legalábbis az e-sporttal kapcsolatos csalások és visszaélések kivizsgálására szakosodott Esports Integrity Commission szerint. Az ESIC szóvivője nemrég ugyanis elmondta, hogy a járvány kirobbanása óta nagyon megszaporodtak szerintük a megbundázott e-sport meccsek: napi szinten nagyjából száz ilyesmivel kapcsolatos bejelentést kapnak ugyanis, és a vádak is több esetben bizonyulnak igaznak, mint korábban.