• Mégis elkészül a 2009-ben leállított Six Days in Fallujah
  • A készítők szerint nincs a játék mögött politikai üzenet

Az idei év eddigi talán legmeglepőbb bejelentésére került sor az előző héten, amikor is kiderült, hogy idén megjelenik a Six Days in Fallujah, mely egy több mint tíz évre visszanyúló projekt, aminek fejlesztését még 2009-ben állította le az akkori kiadó Konami a témát ért súlyos kritikák miatt. Hogy több mint tíz év elteltével helyénvalónak számít-e felhozni videójáték formában a második fallúdzsai csatát? Erről továbbra is megoszlanak a vélemények.

A Polygonnak adott interjújában a kiadó Victura feje, Peter Tamte elmondta, hogy a játék feltámasztása mögött nincs semmiféle politikai üzenet.

"Mi csak szeretnénk segíteni abban, hogy a játékosok megértsék, mennyire összetettek ezek a városi harcok. Azoknak az egyéneknek az élményeiről van szó, akik politikai döntések következtében kerültek oda, és szeretnénk megmutatni, hogy a politikai döntéshozók által hozott választások miként befolyásolják azokat a döntéseket, amiket egy katonának kell meghoznia a csatatéren. Ahogy ők sem kérdőjelezhetik meg a politikai döntéseket, úgy mi sem szeretnénk politikai üzenetet küldeni, mint ahogy azt sem mi szeretnénk eldönteni, hogy a háború jó dolog-e vagy sem" – mondta Tamte.

A Six Days in Fallujah a tervek szerint 2021 végén fog megjelenni PC-re és egyelőre nem részletezett konzolokra.