Manapság már megszokhattuk, hogy számos AAA-kiadás és nagy költségvetésű indie-cím használja az Unreal Engine 5-öt hasznos funkciói miatt, de ez gyakran optimalizálási problémákhoz vezet és bizony a játékosok sokszor számolnak be szaggatásokról, illetve különféle teljesítmény-problémákról ezeknél a játékoknál. Az Unreal Engine 5 megítélése sajnos nem a legjobb, viszont a pocsék optimalizáció mellett olykor előkerülnek olyan gyöngyszemek is, mint a Clair Obscur: Expedition 33 vagy épp az idei ősz sikerjátéka, az ARC Raiders. Most a Palworld fejlesztője és a Pocketpair kiadói menedzsere, Bucky méltatta egy kicsit a multis extraction-shootert az X-en.

Bucky egy tweetben elmagyarázta, hogy az ARC Raiders valószínűleg a legfontosabb és technikailag is lenyűgöző játék, amit ebben az évben játszott, illetve a posztjában technikai csoda névvel illeti, összehasonlítva az elmúlt 10 hónapban kipróbált többi játékkal, amikhez szerencséje volt. Az ARC Raiders a vizuális élményt is új szintre emeli, anélkül, hogy ez befolyásolná a teljesítményt vagy komolyabb hardvert igényelne. Például a Buried City térképnél a naplemente vitathatatlanul az egyik legszebb dolog, amit láthattok a játékban, de emellett is fantasztikus a látvány. Az ARC Raiders pedig úgy éri el ezt a szintet, hogy stabilan fut, ráadásul az audio oldala valami parádés! Bucky kitért arra a „trendre” is, hogy az UE5-öt okolják a játékok rossz optimalizálásáért és magas rendszerkövetelményeiért, viszont megjegyezte, hogy épp az ARC Raiders a pozitív példa ezen rágalmak között.

Borítókép forrása: TheGamer