Sandy Petersen, az Ensemble Studios veterán dizájnere, aki egyben a Doom, a Quake és az Age of Empires egyik atyja is, elég meredek állítást tett nemrég: szerinte az Xbox akkori főnöke, Don Mattrick kaszálta el a projektet, méghozzá nem szakmai, hanem anyagi megfontolásból.
A Project Titan kódnéven futó játék egy "óriási Halo MMO" lett volna, és Petersen szerint már egészen előrehaladott állapotban volt, amikor 2009-ben a Microsoft bezáratta az Ensemble Studiost - nekik köszönhettük a Halo Wars-t, az Age of Empires-sorozatot és a Star Wars: Galactic Battlegrounds című klasszikust is. Petersen szerint az MMO fejlesztése legalább három és fél évig tartott volna - Mattrick teljesítménybónusza viszont három év alatt elért sikerekről szólt.
"Ha kirúgja az egész stúdiót, nem kell három évig fizetni a drága fejlesztést, és nem kockáztatja a saját bónuszát."
Láttátok már legújabb videónkat?
A fejlesztők előzetes becslései alapján a játék legalább 1,1 milliárd dollár bevételt termelhetett volna - ez még a fejlesztési költségek levonása után is masszív haszon lehetett volna. Csakhogy a rövid távú profit fontosabbnak bizonyult. Petersen azt is elárulta, hogy a világépítésen dolgozott:
"Én feleltem az univerzum történetéért, a bolygók múltjáért, az idegen fajokért... minden fajnak megvolt a saját otthona és küldetéssora."
A játék állítólag több ezer évvel a Halo fő eseményei előtt játszódott volna, és a játékosok a Forerunner vagy a Covenant frakciókhoz csatlakozhattak volna. Don Mattrick 2013-ban hagyta ott az Xboxot, majd a Zynga vezérigazgatójaként próbált szerencsét - kevés sikerrel. Azóta is szinte minden Xboxos bukásnál előkerül a neve, és ez a sztori sem segít a megítélésén.
Borítókép forrása: Microsoft
