Megtörtént! A Microsoft a Digital Foundry-vel karöltve hozta le a következő Xbox, a Project Scorpio technikai adatait, ami természetesen felülmúlja az Xbox One-t, és bizony a PS4 Prót is. Ne is szaporítsuk a szót, lássuk, mi brummog a Scorpio belsejében.

A CPU magok tekintetében nem változott, akárcsak az Xbox One-nál, itt is 8 (2x4) mag van, és még az L2 cache is ugyanúgy 4 MB. A Jaguar Evolved névre keresztelt processzor viszont frekvenciában felülmúlja elődjét, mert míg az Xbox One 1,75 GHz-et tudott, addig a Scorpio már 2,3 GHz-en muzsikál, ami 30%-os javulást jelent (a PS4 Pro 2,1 GHz-es és szintén 8 magos).

 

GPU terén az E3 idején 56-60 számítási egységben és 800-850 MHz-es órajelben spekuláltak a szakik, de ezek eléggé nagy mellélövésnek bizonyultak. A Scorpióban csupán 40 módosított számolóegység van, ugyanakkor 1172 MHz-es lett az órajele, ez az Digital Foundry szerint 43%-os javulás számítási kapacitás terén. Írnom sem kell, ezekkel az adatokkal szintén veri az Xbox One-t (12 számolóegység, 853 MHz – Xbox One S-nél 914 MHz) és a PS4 Prót (36 számolóegység, 911 MHz).

A Scorpióban 6,8 GHz-es GDDR5 modulok találhatóak 326 GB/s sávszélességgel, és összesen 12 GB-ot tesznek ki, ebből 8 érhető el a programok számára. Az Xbox One-ban a DDR3-asok 8 GB-ot tesznek ki, a PS4 Próban pedig szintén 8 GB található, amit GDDR5-ösök szolgáltatnak, s mindkét esetben 5 GB-ot használhattak a programok.

A tárhely ugyanakkora, mint a PS4 Pro esetében, azaz 1 TB-ot foglalhatnak el a játékaink – az Xbox One 500 GB-os, 1 TB-os és 2 TB-os kiszerelésben jelent meg, viszont talán itt is számíthatunk majd később bővebb tárhellyel megáldott kiadásra. Emellett pedig még egy 4K UHD Blu-ray optikai meghajtó is lapul a masinában.

A Scorpio technikai paraméterei

  • CPU: 8 magos Custom x86 (AMD Jaguar Evolved), 2,3 GHz, 4 MB L2 cache
  • GPU: Polaris chip, 40 módosított számolóegység, 1172 MHz
  • Memória: 12 GB GDDR5, 326 GB/s sávszélesség
  • Tárhely: 1 TB, 1,5-inch
  • Optikai meghajtó: 4K UHD Blu-ray

Ígéretek a játékokhoz

A Microsoft ígérete szerint a Project Scorpión gond nélkül fognak futni az Xbox 360-ra és Xbox One-ra kiadott játékok, minden esetben a maximális fps számot hozva – tehát aminél 30 fps a max, ott az lesz stabil, ahol 60 fps a csúcs, ott azt fogja tartani a konzol. A dinamikus felbontással működő játékok esetén is mindig a maximális felbontás fog megjelenni, emellett eltűnik a screen tearing jelenség. Ja, és mindez független lesz attól, hogy a játékok fejlesztői elkészítették-e hozzá a Scorpio patch-et.

A bemutatóban említették, hogy a Forza Motorsport 6-ot a Scorpio simán vitte 4K-ban, 60 fps-sel, méghozzá úgy, hogy a grafikai szint a PC-s Apex Ultra beállításnak felelt meg, és még így is a Scorpio teljes erejének mindössze 60-70%-át használta ki a program. Ugyanez a játék Xbox One-on 1080p-ben a konzol erejének 90%-át emésztette volna fel.

A PS4 Próhoz hasonlóan a Scorpiónál is lehetőség lesz teljesítménymódok közül válogatni, így azok is jól járhatnak, akiknek nincs 4K televíziójuk. A Microsoft szerint már egy sima HD TV-n is szembetűnő lesz a különbség a Scorpio és az Xbox One között.

project-scorpio-chip.jpg

A konzol árát egyelőre nem közölték, de a Digital Foundry szerint olyan 500 dollár (kb. 145 ezer forint) körül fog mozogni a benne lévő vas miatt. A beszámolót tartó Richard Leadbetter végül azzal a tanúlsággal zárta beszámolóját, hogy a Microsoft szerinte igen kimagasló mérnöki teljesítményt ért el a Project Scorpióval, úgyhogy méltó vetélytársra lelhet benne a PS4 Pro. Szóval mondhatjuk, hogy a konzolháború újra könnyen kiújulhat.