Valljuk be, eléggé nehéz elfelejteni a Battlefield 4 rázós startját, ennek legjobb mérőmutatója, hogy azóta sem a DICE, sem az EA vezetői nem tudtak különösebb elismeréssel nyilatkozni az esetről.

Persze azóta a Star Wars: Battlefront indulásával sikerült a DICE-nak némileg megvédenie a becsületét, de a stúdió hírnevén esett szégyenfoltot azért nem sikerült teljesen tisztára mosni még. Ezt Daniel Berlin, a Battlefield 1 vezető dizájnere is jól érzi, ezért külön kiemelte egy általa adott interjúban, hogy számukra kulcsfontosságú, hogy az új cím első napja a lehető legsimábban menjen. Nyilatkozatában röviden ismertette is, hogy ezt miként akarják elérni, miközben visszaemlékezett a Star Wars: Battlefront megjelenésére:

„A nyílt béta segítségével próbáltunk előre gondoskodni a stabilitásról. Ebből a tapasztalatból rengeteget tanultunk, és úgy érezzük, hogy ilyen módon a Battlefronttal sikert értünk el. Az ott szerzett tapasztalatokat pedig most a Battlefield 1 esetében is alkalmazzuk.”