Mostanában egyszerűen tele van a piac a battle royale játékokkal, épp ezért, ha egy fejlesztőstúdió szeretné felhívni magára a figyelmet, már nem elég a régi, jól bevált recept alapján dolgoznia: valami egyedit, valami különlegest is hozzá kell tennie napjaink legnépszerűbb zsáneréhez, ha ki akar tűnni a tömegből. Ha fellapozzátok az előző PC Gurut, nem egy példát láthattok erre annak a hasábjain is: akad, aki keleti harcművészetekkel vegyítené a battle royale műfaját, mások szerint pedig inkább a zombik szerepeltetése és a brutalitás jelenti a kulcsot az igazán sikeres játékhoz.

A svéd Stunlock Studios viszont nem elégedett meg ilyen apróbb változtatásokkal, hanem egyből az elmúlt pár év két legnépszerűbb zsánerét próbálta kombinálni. A Battlerite Royale papíron egy nagyon érdekes koncepció, a kérdés már csak az, hogy vajon a gyakorlatban hogyan muzsikál a MOBA és battle royale elemeket vegyítő hibrid?

Továbbra is csak egy maradhat

A Battlerite Royale a céljait tekintve nem tér el olyan sokban a többi battle royale címtől. Igaz, itt száz helyett csak harminc játékos küzd meg egymással, de ugyanúgy az egyre szűkülő játéktérben, véletlenszerűen megjelenő felszereléssel tehetik ezt, a játék célja pedig természetesen az, hogy utoljára maradjunk életben. Jelenleg egyedül vagy egy barátunkkal vághatunk bele a küzdelembe, a négyfős squad sajnos még nem opció, de a fejlesztők szerint nem kizárt, hogy a jövőben ez is bekerül a lehetőségek közé.

További jó hír lehet, hogy a játékosbázis, ha nem is olyan hatalmas, mint a PUBG vagy a Fortnite esetében, azért meglehetősen stabil, ami elég fontos szempont egy multira kihegyezett játéknál. A cikk írásának pillanatában a napi maximum 6-7 ezer fő környékén található (ez az érték a megjelenés óta nagyjából ezen a szinten mozog), míg a minimum olyan 2 ezer főnél van, ami nem kifejezetten sok, de a meccskeresés még így is viszonylag gyors. A legrosszabb esetben is csak pár percet kell várnunk, és már kezdődik is az utolsó emberig tartó öldöklés.

League of Battle Royale              

Ha egy kicsit jobban belenézünk a Battlerite Royale mechanikájába, akkor láthatjuk, hogy a készítők nemcsak névleg nyúltak bele a battle royale receptjébe, hanem valóban sok helyen megváltoztatták az alapokat is, így a végeredmény tényleg félúton van egy battle royale és egy MOBA játék között, ami ad egyfajta kellemes egyediséget az egész programnak.

Az első ilyen újdonsággal már a meccs elindítása előtt szembesülünk, hiszen a Battlerite Royale-ban első lépésként ki kell választanunk, melyik hőssel szeretnénk beszállni a küzdelembe. Jelenleg 20 karakterből áll a felhozatal, nekik megvannak az egyedi fegyvereik és képességeik, emellett pedig mindenkinek megkülönböztethető a játékstílusa. Nagyvonalakban közelharci és távolsági hősökre lehet bontani a csapatot, azonban a két kategórián belül is találkozhatunk markáns eltérésekkel: egy mesterlövésszel például nagyon máshogy kell játszani, mint egy shotgunnal és rakétákkal felszerelt alakkal.

További érdekesség, hogy a játékban nem fegyvereket és páncélt kell begyűjteni a földetérés után, hanem képességeket. Minden hős összesen egy alaptámadással, ötféle mozdulattal és egy ultival rendelkezik, ezekből azonban csak az alaptámadást és az ultit kapjuk meg alapból, ráadásul ez utóbbinak töltődnie is kell, mielőtt használnánk. Az alapból nálunk lévő aranyból tudunk venni magunknak még két képességet, az összes többit viszont a térképen véletlenszerűen szétszórt kincsesgömbökből kell előkaparnunk. Ez a rendszer ad egy kellemesen taktikus hangulatot a játék elejének, hiszen amikor közvetlenül a meccs kezdete után összeakadunk valakivel, nagy előnyre tehetünk szert, ha a mozdulatai alapján rájövünk, milyen képességek hiányoznak a repertoárjából.

A képességeken kívül még fogyóeszközökre és különféle felszerelési tárgyakra is hagyatkozhatunk. Az előbbiek táborába tartozik például a gyógyital vagy a csapdakészlet, míg az utóbbiak permanens módon hősünk életerejét, sebzését vagy gyorsaságát növelik. Ha pedig sehogyan sem sikerül összekaparni valamit, amire nagyon nagy szükségünk lenne, akkor még mindig bepróbálkozhatunk a pályán szétszórt boltosoknál, akik némi aranyért cserében boldogan kisegítenek minket, de a készletük sajnos korlátozott, így semmi sem garantálja, hogy náluk megtaláljuk, amit keresünk.

Szintén érdekes még, hogy FPP vagy TPP játék helyett itt is a MOBA-kból már megszokott felülnézetet kapjuk, ami lehetetlenné teszi a mesterlövészkedést. Maga a látómezőnk is erősen korlátozott, a falak, ládák mögé például nem látunk be, így ha ügyesen pozícionáljuk magunkat, könnyen el lehet kerülni az ellenfelek figyelő tekintetét. Nem hiányozhatnak továbbá a bokrok sem, melyeket a pálya minden pontján megtalálhatunk, hogy kedvünkre elrejtőzzünk bennük. Ideális fedezéket jelentenek, ha békében szeretnénk gyógyítani magunkon, de akkor is hasznosak, ha lesből csapnánk le valakire.

Erőpróba

A zsáner többi képviselőjéhez hasonlóan a Battlerite Royale-ban is nagy szerep jut a harcnak, azonban itt is erősen érződik a MOBA vonal hatása. Nem kell például attól félnünk, hogy valaki orvul, egy lövéssel kivégez, helyette egész komoly és hosszú párbajok vívhatók, ahol a reflexek és a célzás helyett a hősök képességeinek alapos ismeretén, és a rendelkezésünkre álló mozdulatok okos kihasználásán van a hangsúly.

Ennek megfelelően, ha komoly sikereket akarunk elérni a játékban, nem árt előtte áttanulmányoznunk az egyes karakterek képességeit, erősségeit és gyengepontjait. Persze eszeveszett kattintgatással is lehet párbajokat vagy akár meccseket nyerni, azonban konstans módon csak akkor tudunk előkelő helyen végezni a játék végén, ha tisztában vagyunk ellenfeleink és saját hősünk korlátaival.

Itt a Fortnite gyilkos?

Bár a Battlerite Royale elsőre egy nagyon érdekes átmenetnek tűnik a MOBA és a Battle Royale között, sajnos nemcsak a két sikerzsáner előnyeit, hanem azok hátrányait is megörökölte. Egyrészt a leérkezés és a végjáték között itt is hajlamos ellaposodni a meccsek közepe, mint a legtöbb battle royale játékban. Kicsit mintha túl lenne méretezve a térkép a harminc játékoshoz, így a földetérés után akár több perces üresjárat is következhet, míg végül bele nem botlunk valaki másba.

Másrészt pedig a hősök között sincs tökéletes egyensúly, mint a legtöbb MOBA esetében. Akad néhány nagyon nehezen legyőzhető arc, és úgy nagy általánosságban el lehet mondani, hogy a távolról vitézkedő karakterek jelenleg előnyben vannak közelharcos társaikhoz képest. Természetesen, ha valaki eleget gyakorol, simán győzhet bármilyen összecsapásban, de azért így is jót tenne a játéknak, ha a készítők a továbbiakban még nagyobb figyelmet szentelnének a hősök erőegyensúlyának.

Kezdetnek ígéretes

Mindent összevetve a 20 eurós (nagyjából 6500 forintos) Battlerite Royale egy ígéretes játék, mely ügyesen keveri a MOBA és a Battle Royale zsánerek elemeit. Elsősorban talán azoknak lehet jó alternatíva, akik a Fortnite és a PUBG után valami újat, valami szokatlant keresnek. Bár a meccsek közepe sajnos hajlamos ellaposodni, és a hősök sincsenek tökéletes egyensúlyban, ettől függetlenül mindazoknak érdemes tenni vele egy próbát, akik kedvelik a battle royale zsánerét, és nem riadnak meg a MOBA-któl sem.