A nyáron tudtuk meg, hogy visszatér a hosszú, közel 20 éves szunnyadásából a BattleTech sorozat a Harebrained Schemes gondozásában -- most elindult a gyűjtés, ám nem arra kell a pénz, hogy megvalósulhasson a projekt, ezt a csapat már saját zsebből fedezte, hanem arra, hogy tovább bővítsék.

Az 1984-ben, egy asztali táblajáték formájában feltűnt BattleTech feltámadása a népszerű 3025-ös Succession Wars korszakba helyezi az eseményeket, amikor óriási mechákat irányítva gyepálták egymást a szembenálló felek. Ezt körökre osztott, mindennél jobban az ügyes taktikázásra kihegyezett tálalásban élvezhetjük majd, a jelenlegi állapotban szimplán MI ellenfelekkel szemben, egymáshoz nem kapcsolódó pályákon, de ha elég pénz gyűlik össze egy teljes kampány, mellékküldetések, procedurálisan felépített missziók, nyílt végű történet, kibővített helyszínek és multiplayer mód is lehet. Minden azon múlik, hogy mekkora az érdeklődés, de tekintve, hogy nem sokkal a gyűjtés indulása után már a százezret is meghaladta az összekalapozott pénz, várhatón nem lesznek gondok a többletcélok elérésével.

Természetesen arról sem szabad megfeledkezni, hogy kik állnak az új BattleTech mögött. A csapatot talán nem kell bemutatni, az elmúlt években bizonyították, hogy korrekt módon vezetik a Kickstarter projektjeiket -- a Shadowrun játékok kreatív direktora, Mike McCain itt is részt vesz. Jordan Weisman és Mitch Gitelman neve azonban már nem feltétlenül ismerős mindenkinek, kivéve persze azoknak, akik rajonganak az ilyenfajta, óriásrobotos játékokért. Előbbi úriember a BattleTech és a MechWarrior atyja, míg utóbbi a MechCommander producere volt. Nyugodtan mondhatjuk tehát, hogy jó kezekben van a játék.

Sajnos sokat kell még várni arra, hogy a BattleTechből valami kézzel fogható legyen, a jelenlegi tervek szerint ugyanis csak 2017 elején lesz a megjelenés -- már, ha nincs csúszás, ugye...