A téli ünnepi szezon az egyik legforgalmasabb időszak a játékipar számára, mivel ebben az időszakban kifejezetten sok videojáték jelenik meg – mármint az AAA-kategóriából. A konzolgyártók teljes mértékben kihasználják a Black Friday napját, és vonzó áron értékesítik termékeiket, hogy új ügyfeleket vonzzanak és növeljék bevételeiket. Nem volt ez másként idén sem, hiszen a novembert elég rendesen elvitte a Black Friday – legalábbis külföldön. Ugyebár ekkor az emberek igyekeznek olyasmikre lecsapni, amiket már régen kinéztek maguknak, de most valahogy szimpatikusabbnak tűnik, hogy 5%, 10% vagy épp 15% kedvezménnyel szerezhetik be. A neves iparági elemző, Mat Piscatella szerint a PS5 a Black Friday héten a konzolok teljes eladásainak több mint 47%-át tette ki az Egyesült Államokban. A Nintendo Switch 2 mindössze 24%-os eladási aránnyal a második helyen végzett, az Xbox viszont nem került be a Top3-ba, mivel a NEX Playground 14%-os eladási aránnyal elfoglalta azt. „Az meg mi a jó isten?!” – kérdezheted. A NEX Playground egy mozgásérzékelős, AI-alapú videojáték-konzol, amit kifejezetten a kisgyerekeknek és a családoknak alakítottak ki és újabban piszkosul népszerű.
De térjünk vissza a PS5-höz! Az Egyesült Királyságban Christopher Dring, a The Game Business elemzője arról számolt be, hogy a PS5 uralta a Black Friday hetét, mivel az összes eladott hardver több mint 62%-át tette ki a Sony konzolja. A Nintendo Switch 2 itt 23%-os eladási arányt ért el, míg az Xbox 10%-os részesedést szerzett. Mi van, angolok? Hozzátok még nem jutott el a NEX Playground? Viccet félretéve, jól látszik, hogy a Sonynak már nem kell az eladások miatt aggódnia. Már csak azért sem, mert a PS5 eladási darabszáma az Egyesült Királyságban 16%-kal magasabb volt, mint a tavalyi Black Friday hetében, szóval kellően kelendő még mindig a kis masina. Ti mit vettetek a Black Friday alatt?
Borítókép forrása: Dmitriy Hay (depositphotos)