A Sony kiállít a nevadai Las Vegasban megrendezett CES 2023 konferencián, amely bemutatót január 5-én, csütörtöktől (PST) online is figyelemmel lehet követni. Kenichiro Yoshida, a Sony Group Corporation elnöke és elnök-vezérigazgatója lépett színpadra a Sony sajtótájékoztatóján, amelyet szerdán, január 4-én tartottak a kiállítás nyilvános megnyitója előtt. Elmondta, hogy a Kando (érzelem) alkotókkal való együttműködés elengedhetetlen a Sony azon céljának előmozdításához, hogy "a kreativitás és a technológia erejével érzelmekkel töltse meg a világot". Azt is hangsúlyozta, hogy a szórakoztatás lényege az idő és a tér "élő" megosztása, valamint a Sony alkotó- és interakciós technológiája támogatni fogja a virtuális világot az élethű élményekkel, miközben izgalmas módon összekapcsolja azokat a fizikai világgal. A filmek, a játékok, a zene, a sport és a mobilitás világából érkező előadók sokasága is csatlakozott hozzá, hogy megvitassák, milyen lehetőségek rejlenek a technológia révén a szórakoztatás hatókörének bővítésében.

A Sony stand fénypontjai a 2023-as CES-en:

Az alkotók előremozdítása

STAR SPHERE

A STAR SPHERE egy olyan projekt, amelynek célja, hogy közelebb hozza a világűrt az emberekhez, és felfedezze az "űrperspektívákat", hogy segítségével lehetőséget biztosítson a globális környezetről és a társadalmi kérdésekről való gondolkodásra. 2023. január 3-án indult útjára az "EYE" nevű, távirányítható nano műhold, ami olyan kamerával rendelkezik, amely képes az űrből fényképezni. A Sony kiállítja a "Space Shooting Lab"-ot is, egy kísérleti szimulátort, amely a STAR SPHERE által a jövőben tervezett, űrből történő élményfotózáshoz szükséges "teret" biztosítja, valamint egy Sony kamerával felszerelt nano műhold makettjét.

Technológia alkotóknak

A Sony a gyártási tevékenységek széles skáláját támogatja, hogy közelebb kerüljön a különböző közösségekhez, a legjobb alkotókhoz és a jövő alkotóihoz. Ezen a standon kiemelkedő képgyártási megoldásokat mutatnak be, köztük olyan digitális mozifilmes kamerákat, mint a VENICE 2, a full-frame tükör nélküli Alpha™ sorozatú kamerákat, a VLOGCAM sorozatot, a professzionális Airpeak drónt, az Xperia™ okostelefonokat és a Creators' Cloudot, a felhőalapú médiatermelési platformot. Emellett a Sony mikrofonok és fejhallgatók által kiváló minőségű hangtartalom-előállítást kínál majd a profik és az általános alkotók számára. 

Virtuális és fizikai lehetőségek bővülése

Virtuális rajongói elkötelezettség

A Sony az angol Premier League labdarúgó klubbal, a Manchester City-vel közösen készít egy PoC (proof of concept) projektet, amelynek célja az online szurkolói közösségek és az elkötelezettség következő generációjának megvalósítása a fizikai és virtuális elemek kombinálásával. Ennek célja, hogy izgalomba hozza, illetve még inkább elkötelezetté tegye az új és a meglévő sportrajongókat. A standon a látogatók úgy tapasztalhatják meg a metaverzum tartalmakat a virtuális térben reprodukálva, mintha az Etihad Stadionban, a Manchester City otthonában lennének. A szurkolók kifejezhetik érzéseiket és a csapat iránti szenvedélyüket azzal, hogy okostelefonjukon létrehozhatják saját, testreszabható avatárjukat, és a jövőben világszerte több millió szurkolóval léphetnek kapcsolatba, emellett pedig különböző szolgáltatásokhoz is hozzáférhetnek az elkötelezettség növelése érdekében.

Az élő sportadatokból létrehozott új sportrajongói élmények

Ez a kiállítás az új, adatvezérelt sportrajongói élményekkel kapcsolatos kezdeményezéseket mutatja be, végigvezetve a látogatókat a sportadatokon, a pályán történő adatrögzítéstől kezdve a virtuális tartalom valós idejű létrehozásán át a különböző platformokon történő rajongói felajánlásáig. A Hawk-Eye Innovations ("Hawk-Eye"), a Beyond Sports és a Pulselive - mind a Sony csoport vállalatai - számos technológiája igazolja a Sony sportüzletágainak azon képességét, hogy forradalmasítsák a szurkolók felé az adatok rögzítésének, vizualizálásának, átadásának és interaktív élőszereplővé tételének módját.

sonyces02.jpeg

Hordozható volumetrikus rögzítés

Ez a kiállítás egy olyan új rendszer prototípusát mutatja be, amely bárhol képes emberek, tárgyak és terek animált 3D rekonstrukcióinak rögzítésére és terjesztésére alacsony késleltetéssel. A rendszer mindössze hét érzékelőt igényel, ami lehetővé teszi, hogy bárhol gyorsan fel lehessen állítani, így kielégítve az élő 3D videómegosztás iránti igényt. A standon a látogatók élvezhetik a Manchester City játékosainak és a közönségnek a 3D metaverzum térben megjelenített 360 fokos nézetét, tableteken és a Sony Spatial Reality Display-eken keresztül.

Térbeli valóság megjelenítése: új prototípus nagy, 27 hüvelykes képernyővel

A Sony bemutatja a Spatial Reality Display (SR Display) 27 hüvelykes prototípusát, amely a valós világot 3D-s térbeli képekkel reprodukálja. A nagyobb képernyőformátum lehetővé teszi az életnagyságú tárgyak megjelenítését, így az orvosi képek és a terméktervek valósághűbben reprodukálhatók. A standon az SR Display a különböző területeken alkalmazható 3D-s számítógépes grafikai tartalmak, például a VR-ben (virtuális valóságban) és az AR-ben (kiterjesztett valóságban) használt pontfelhő-adatok, valamint az építészet és a számítógéppel támogatott tervezés (CAD) virtuális térben történő bemutatására szolgál. Emellett újfajta szórakozási lehetőségként a Hawk-Eye élő sportadatokkal és virtuális karakterekkel létrehozott, több nézetet tartalmazó videók is megjeleníthetők az SR Display kijelzőn.

Previzualizáció a “mocopi” által

A previzualizációs technológiát a Sony "mocopi" mobil mozgásrögzítő rendszerének segítségével mutatják be, amely lehetővé teszi az alkotók számára, hogy a gyártás előtti szakaszban a VFX*-szerkesztéssel ellenőrizzék kameramunkájukat és a karakterek pozícióját. A megtekintő monitoron egy CG-modell látható, amely valós időben szinkronizálódik a "mocopi" eszközt viselő előadó modell mozgásával. Ez a technológia hozzájárul a gyártási munkafolyamatok racionalizálásához, lehetővé téve az alkotók számára, hogy már korai szakaszban szimulálják a gyártást, javítva ezzel munkájuk minőségét.

PlayStation®VR2 és PlayStation®5

A Sony bemutatja a PlayStation®VR2-t (PS VR2), a PlayStation®5 (PS5™) következő generációs virtuális valóság headsetjét, amely soha nem látott, magával ragadó játékélményt nyújt. A PS VR2 rendelkezik több kulcsfontosságú funkcióval, amelyek a PS VR2 Sense technológiával valósulnak meg, mint például a headset visszajelzése, a szemkövetés, a 3D Audio és az adaptív triggerek, valamint a PS VR2 Sense™ Controller haptikus visszajelzése. Válogatott PS VR2 és PS5 játékok kipróbálhatók, valamint a standon bemutatásra kerülnek PS5 kiegészítők is.