Sokáig azt hittük, hogy a Remedy nem tud rossz játékot csinálni, aztán egy Control és egy Alan Wake 2 után kacagva ránk kacsintott az FBC: Firebreak. Egészen biztos, hogy nem ez a furcsa multis spin-off lesz a dán stúdió legfényesebb koronaékszere, de talán egy-egy ilyen gyengébb melléfogást is megbocsáthatunk nekik, ha ez után visszatérnek ahhoz, amihez igazán értenek.
A vállalat legfrissebb üzleti jelentése megérkezett, és jól látszik, hogy házon belül sincsenek kifejezetten elragadtatva az FBC: Firebreak teljesítményétől. A CEO, Tero Virtala összegzése szerint a június közepén piacra dobott játék több mint egymillió játékost vonzott be, főleg Xbox Series X/S és PlayStation 5 konzolokon – ami nem is csoda, lévén elsőnapos Game Pass és PS Plus cím volt a program. Ezt technikailag sikernek könyvelték el, pénzügyileg viszont messze a várakozások alatt teljesített az alkotás. Ennek ellenére a Remedy továbbra is ragaszkodik ahhoz az állásponthoz, hogy a játékmenet magva szórakoztató, érdemes rá építeni, így továbbra is kitartanak az FBC: Firebreak hosszútávú támogatása mellett.
Az erőforrások java azonban nem ide, hanem a Control 2 fejlesztésére összpontosul. Teljes produkciós fázisban készül már Jesse Faden következő paranormális kalandja: a fejlesztők jelenleg a játékmenet, a környezet és a küldetések gyakorlati programozásán dolgoznak, és nyilvánvaló, hogy ez lesz a Remedy következő nagy flagship-címe. Ennek ellenére azonban meg mernénk kockáztatni, hogy sokan inkább a Max Payne 1 & 2 Remake-ekre lesznek kíváncsiak. A Rockstar Games-szel közösen tető alá hozott projekt szintén produkciós fázisba került, a fejlesztés jól halad, ám a további részletekre még várnunk kell.
Mindeközben pedig a Remedy már piacon lévő játékai is jól teljesítenek. A Control átlépte az 5 milliós eladást, ráadásul a forgalmazási és marketing jogokat megszerezve már ez a cím is teljes egészében a Remedy sajátjává vált. Eközben az Alan Wake 2, illetve a korábbi epizódok is lassan, de biztosan termelik a profitot. A pénzügyi összesítés szerint közel 17 millió eurós bevételt hoztak az elmúlt negyedévben, ami 63,5%-os növekedést jelent a tavalyi összeghez képest. Emellett a stúdió fejlesztési költségei is csökkentek, vagyis a már kiadóként és fejlesztőként is teljesen önálló Remedy köszöni szépen, remekül érzi magát.
Borítókép forrása: Remedy Entertainment