Damnation bejelentésMielőtt mindenki sikoltani kezdene örömében, fontos leszögeznünk, hogy egyrészt egyelőre a Damnationból nincsen se képünk, se videónk, másrészt pedig az a Codemasters adja ki, aki valamilyen oknál fogva hajlik arra, hogy a legjobb ötleteket is képes középszerbe csomagolni. Ötlet pedig akad a Damnationben -  a sztori szerint tehát észak és dél vígan hentelte egymást a huszadik századig, amelynek köszönhetően a technikai fejlődés is ehhez hasonult: ezért lett hát a program stílusa, külhoniül steampunk, magyarul pedig nem kockáztatnám meg a fordítást, maradjunk annyiban, hogy a modern technikát főképpen a gőzgépek jelentik.

Potenciál lenne akár egy Arkanum-szerű RPG-re, akár egy elképesztő kis hack 'n' slash-re, de nem: a fejlesztőbrigád fogta az Epic Unreal 3 motorját, egy már-már Verne-szerű világot, aztán - a sajtóbejelentés alapján - belekevertek mindent, amire vágytak, és egy FPS/TPS hibridként tálalják majd nekünk. A szoftverben ugyan is lesznek indiánok - velük pedig némi mágia - kínaiak - akik harcművészetre tanítanak minket - és természetesen "fenékberúgós" történet, kemény szereplőkkel, western-hangulattal. Nehezen tudod elképzelni? Mi is. Az idei esztendő végén érkező "atomhibridben" tehát benne lesz minden, amit a fejlesztők csak ki tudtak préselni magukból, e mellé pedig - nem mellékesen - remek kalandelemeket ígérnek, ekkor lép a képbe a külső nézet, a program zömében, az akciókban ugyanis majd FPS szemléletben kell irtanunk az ellenfeleket. Mit mondhatnánk még? Semmit, várunk izgatottan, akár még jó is lehet!