• DirectX 12 támogatást kap a Hitman PC-s verziója
  • A friss API használata komoly teljesítménybeli növekedést okoz a számítógépen játszók számára
  • Az elkövetkezendő hónapokban megjelenő friss epizódokat még több DX12 funkcióval vértezi fel a fejlesztőcsapat

A DirectX egy nélkülözhetetlen driver -és könyvtárcsomag, amely feladata, hogy biztosítsa a PC-k optimális teljesítményét a játékok és a multimédiás feladatok futtatásakor, a Microsoft pedig nem régiben demonstrálta egy látványos videóval, hogy milyen előnyökkel jár a számítógépen játszók számára, ha egy adott játék támogatja annak legfrissebb változatát, a DirectX 12-t.

Minden a videóban felsorolt extra remekül hangzik, ám egyelőre nincs a boltok polcain sok olyan játék, ami kihasználná a DirectX 12 nyújtotta előnyöket, ugyanakkor a közeljövőben egyre több program használja majd ki az API képességeit, így például a Quantum Break, a Deus Ex: Mankind Divided, a Fable Legends, és a Forza Motorsport 6: Apex is megkapja ennek támogatását. Az IO Interactive pedig egy héttel a Hitman premierje előtt bejelentette, hogy a 47-es ügynök hamarosan megjelenő kalandja is beáll a sorba.

A hétvégi PC Gamer Weekender rendezvényen tartott prezentáció során rántott le a leplet a fejlesztőstúdió az új funkcióról, mely az ígéretek szerint jobban kezeli majd a többszálón futó feladatokat, ezért jelentős teljesítményjavulást eredményez a processzort megterhelő feladatok esetén, felgyorsítja a nem egyidejű számítások sebességét AMD videokártyákon, aminek következtében szintén simábban fut a program, de a laptop felhasználóknak is általánosan jobb élményt garantál a DX 12. Azonban ez még nem minden, hiszen az IO Interactive szakemberei azt is megígérték, hogy az újabb és újabb epizódok esetén még több DirectX 12-es fejlesztést kapnak majd a játékosok.

Mindez tehát azt jelenti, hogy a március 11-én debütáló Hitman nem csak epizodikus megjelenési formáját tekintve lesz különleges rész a sorozat történetében, hanem technikai megvalósítását terén is új vizekre evez a széria.