A Dishonored első része sem volt éppen visszafogott a különleges képességek terén, de mivel a folytatásban már két főhős van, így a számuk jócskán megnőtt. Corvo és Emily igen eltérő erőkkel bírnak, amiket úgynevezett rúnákkal vásárolhatunk meg és fejleszthetünk tovább. Hogy mégis milyen képességek vannak a játékban, és azok mire jók vagy mennyibe kerülnek, azt ebből a cikkből megtudhatod.

DARK VISION

  • Manaköltség: alacsony
  • Rúnaköltség: 2

A dark vision még a különleges képességek között is különleges, mert mind Emily, mind Corvo használhatja. Segítségével tulajdonképpen predatorok módjára vadászhatunk ellenlábasainkra. Ez az erő ugyanis lehetővé teszi, hogy akár a falakon keresztül is figyelemmel kísérjük az ellenséget, hála azok hőképének.

A dark visiont két irányba fejleszthetjük 3 rúnáért cserébe már a fontosabb tárgyakat és a biztonsági rendszereket is megláthatjuk a falakon keresztül, további 2 rúnáért pedig az ellenség útvonala és célja is láthatóvá válik.

Emily képességei

FAR REACH

  • Manaköltség: alacsony
  • Rúnaköltség: nincs, a játék elején kapjuk meg

Ezzel a képességgel Emily nagyobb távolságokat hidalhat át egyetlen pillanat alatt. Lényegében egy sötét kéz nyúlik ki, ami megragadja a különféle peremeket, korlátokat, csillárokat, és felhúzza Emily-t. Érdemes észben tartani, hogy míg Corvo a blinkkel teleportál, addig Emily nem tűnik el egyik helyen, hogy feltűnjön a másikon, így ellenfelei végig figyelemmel kísérhetik mozgását.

Három fejlesztést lehet eszközölni a far reach-en. A 2 rúnába kerülő elsőn Emily képes felemelni tárgyakat és testeket, hogy leejtve őket okozzon maradandó kárt. A szintén 2 rúnát kóstáló második ponton zuhanás közben lelassul az idő, így több időnk van célozni a képességgel. A harmadik, 4 rúnába kerülő fejlesztéssel pedig magunkhoz ránthatjuk ellenfeleinket, hogy megölhessük őket, igaz, ez elég nagy zajjal jár.

MESMERIZE

  • Manaköltség: közepes
  • Rúnaköltség: 6

Emily eme képessége a lopakodásban segíthet. Szakadást nyitva a térben lekötheti az emberek és kutyák figyelmét (alapesetben csak két ellenfélét), így elandaloghat mellettük vagy orvul meggyilkolhatja őket. Fontos tudni, hogy csak a „megbűvöltek” számára válunk „láthatatlanná”, mindenki más érzékel minket, sőt, még ha minket nem is látnak meg, gyanút foghatnak a megbűvöltek furcsa viselkedése miatt.

A mesmerize három upgrade-et kaphat. 3 rúna feláldozásával már három ellenfél figyelmét köthetjük le, plusz 2 rúnáért a hatótávot növelhetjük, újabb 3 rúnáért pedig négy ellenséges egyedet bűvölhetünk meg.

DOMINO

  • Manaköltség: alacsony
  • Rúnaköltség: 4

Emily ezzel a képességével szabályos gyilkoló géppé válhat. Lényegében összekapcsolja az ellenfelei sorsát, így ami az egyikkel történik, az fog a másikkal is megtörténni. Ha elvágjuk az egyikük torkát, a másik is belehal ugyanebbe a sérülésbe. Persze nem csak ölésre használható, a dominóeffektus ugyanígy működik kábító lövedékek esetén is, sőt, remekül kombinálható a doppelganger képességgel, ha a hasonmás sorsát hozzákötjük az ellenfélhez.

A domino két fejlesztéssel bír: háromra és négyre növelhetjük az összeköthető ellenfelek számát, mindegyiket 3-3 rúnáért.

SHADOW WALK

  • Manaköltség: közepes
  • Rúnaköltség: 4

Ez egy igen érdekes, lopakodásra és öldöklésre egyaránt használható képesség. Tulajdonképpen Emily a padlóra lapulva elkezd kúszni a sötét karjaival, így nehezebben veszik észre, és könnyebben ellopakodhat az ellenfél mellett vagy mögé osonhat, hogy megölje.

Négy fejlesztési szintje van. 1 rúnáért cserébe patkányhoz hasonló alakká válunk, így képesek lehetünk csövekben közlekedni (hasonlít Corvo possession képességéhez). 2 rúna feláldozásával akár két ellenfelet is megtámadhatunk, újabb 2 rúnáért felgyorsíthatjuk a shadow walkot, és még 2 rúnáért akár már három ellenfelet is megölhetünk vagy elkábíthatunk a képességgel.

DOPPELGANGER

  • Manaköltség: közepes
  • Rúnaköltség: 4

Emily képes arra, hogy létrehozzon egy másolatot magáról, amivel nem csak elterelheti az ellenfél figyelmét, de ez a másolat besegít neki a harcokban – különösen hatékony, ha a doppelgangert a domino képességgel kombináljuk.

Négy fejlesztési szinttel bír. 1 rúna ráfordításával a másolat eltűnésekor vagy pusztulásakor az ellenfél egy rövid időre megzavarodik a felszabaduló füstnek hála. 3 rúnáért cserébe a másolat segít a harcban, sőt, akár orvgyilkosságot is elkövethet, amíg nem fedezik fel. 2 rúnáért cserébe a másolatot a szökéshez használhatod, 3 rúnáért pedig egyszerre két másolatot idézhetsz meg.

Corvo képességei

BLINK

  • Manaköltség: alacsony
  • Rúnaköltség: nincs, a játék elején kapjuk meg

A blink hasonló képessége Corvónak, mint a far reach Emily-nek, vagyis gyorsan tud nagy távolságokat áthidalni. Ugyanakkor a far reach-csel ellentétben a blink inkább teleportáció, így az A-ból B-be haladást az ellenfél nem érzékeli, ami segíthet gyorsan kijutni a bajból.

Három módon upgrade-elhetjük ezt a képességet. 4 rúnáért növelhetjük a hatótávolságot. Újabb 3 rúnával elérhetjük, hogy megálljon az idő, míg célzunk a blinkkel, míg további 1 rúnáért cserébe a képességet már támadásra is bevethetjük.

BEND TIME

  • Manaköltség: közepes
  • Rúnaköltség: 5

Eme képességgel Corvo az időt tudja lassítani, magasabb fejletségi fokon pedig akár meg is állathatja az idő kerekeit, ami igen komoly taktikai előnyt biztosít neki. Osonásra, támadásra, menekülésre egyaránt hasznossá válhat.

Fejleszteni három módon lehet. 1 rúna feláldozásával még jobban lassíthatjuk az időt, míg 6 rúnába kerül az, hogy egy bizonyos területen teljesen megállítsuk. További 2 rúna segedelmével a képesség hatókörét tudjuk növelni.

DEVOURING SWARM

  • Manakötlség: közepes
  • Rúnaköltség: 4

Bár Karnacában nem dúl járvány, mint Dunwallban, Corvo itt is képes egy fészekaljnyi patkányt megidézni. A kis rágcsálók minden ellenfelet megtámadnak, és teljesen felemésztik azokat, így utólag takarítanunk sem kell. Különösen hatékony lehet, ha a possession képességet is használjuk, ekkor ugyanis kisebb csövekbe is bejuthatunk.

Három különböző módon fejleszthetjük eme halálos képességet. 2 rúnáért a patkányok számát növelhetjük, további 2 rúnáért elérhetjük, hogy kövessenek minket a patkányok, míg újabb 3 rúnáért két kisebb, egymástól független rajt idézhetünk meg.

POSSESSION

  • Manaköltség: közepes
  • Rúnaköltség: 4

Corvo bárkit és bármit meg tud szállni, ami él és virul, sőt, a fejlesztéseknek hála akár a holttestekbe is belebújhat. Talán írnom sem kéne, hogy eme képesség rendkívül sok módon hasznosítható támadás, lopakodás, menekülés vagy beszivárgás közben.

A possessiont négy módon fejleszthetjük. 3 rúnáért lehetővé tehetjük, hogy egyik gazdatestből a másikba ugorjunk. 1 rúnáért megszállhatunk frissen elhunytakat vagy ájult áldozatokat, további 1 rúnáért pedig növelhetjük a képesség hatótávolságát. Végül még 4 rúnáért akár az irányítást is átvehetjük a gazdatest felett.

WINDBLAST

  • Manaköltség: alacsony
  • Rúnaköltség: 4

Ez tulajdonképpen a Dishonored 2 Erőlökése, vagyis szelet keltve jól ellökhetjük ellenfeleinket anélkül, hogy közelharcba bonyolódnánk velük. Támadásra és elterelésre egyaránt jó, de mivel egy elég zajos képességről van szó, lopakodásnál nem igazán hasznos.

Két fejlesztés érhető el hozzá, mindkettő 3 rúnába kerül. Az egyikkel növelhetjük a windblast erejét, a másikkal pedig egy második lökéshullámot is elindíthatunk, közvetlen az első után.