Sokan már talán elfelejtették, de a 2023. augusztus 3-án napvilágot látott Baldur's Gate 3 éveket töltött korai hozzáférésben a tényleges megjelenés előtt – egészen pontosan 2020. október 6-án indult az Early Access időszak PC-n. Ennek segítségével a Larian Studios a közösséget is be tudta vonni a fejlesztésbe, a visszajelzéseknek köszönhetően pedig egy olyan CRPG került fel a polcokra, ami előtt joggal borultak térdre a műfaj kedvelői. Ebből kiindulva adja magát a kérdés, hogy vajon a The Game Awards-on leleplezett Divinity is ezt a receptet fogja-e követni, hiszen jól láthatóan bevált a belga cég stratégiája.
Swen Vincke szerencsére nem kívánja próbára tenni az emberek türelmét, a Larian CEO-ja ugyanis elárulta, hogy igen, maradnak a jól bevált úton, avagy a Divinity is korai hozzáférésben kezdi majd a pályafutását. „Továbbra is hiszünk az Early Access-ben. A közösség nagy szerepet játszott a Divinity: Original Sin, a Divinity: Original Sin 2 és a Baldur's Gate 3 fejlesztésében” – fogalmazott a vezető a GamesRadar+-nak adott interjúban. „Ezek a játékok hatalmas fejlődésen mentek keresztül a korai hozzáférés során. [...] Ez persze extra fejlesztési erőfeszítést igényel, de egy jobb játékot eredményez, és végső soron ez az egész folyamat célja” – tette hozzá.
A megjelenési dátummal egyelőre nem rendelkező Divinity-nek is lesz tehát egy jó hosszú (?) próbaköre, ami ugyebár azzal jár, hogy első körben ismét a PC-sek fogják látni, mi fődögél a Larian boszorkánykonyhájában. A Baldur's Gate 3 és a Divinity: Original Sin-széria (a második rész egyébként épp most kapott konzolos vérfrissítést) után mi megelőlegezzük a bizalmat a csapatnak, reméljük, nem okoz majd csalódást.
Borítókép forrása: Larian Studios