Nem igazán lennék azoknak a helyében, akik most akarnak gépet újítani, hiszen az elmúlt hetekben olyan szinten megugrott a RAM ára, hogy arra még nem nagyon volt példa – nem csoda, hogy valaki a lopástól sem riadt vissza. Ahogy azt Britpopper kolléga is írta, egy 64GB-os DDR5 készlet ugyanannyiba kerül külföldön, mint egy PlayStation 5, a drasztikus emelkedést pedig a mesterséges intelligenciának kell betudni, mivel az AI szolgáltatások és az adatközpontok miatt egyre kevesebb hardver jut a felhasználói piacra. Mindezt nemcsak a felhasználók, de a fejlesztőcégek is érzik, nemrég például a díjnyertes Baldur's Gate 3-at is jegyző Larian Studios CEO-ja beszélt arról, hogy az elszálló árak miatt meg kellett változtatniuk a korábbi stratégiájukat.
Swen Vincke a The Gamerrel beszélgetve lamentált arról, hogy a The Game Awards-on leleplezett Divinity fejlesztésének már a korai szakaszában rá kell feküdni az optimalizálásra, holott ez a folyamat csak később szokott következni. „Ez valahogy lerombolja az összes előrejelzésedet, mert általában ismered a görbéket, és meg tudod védeni a hardvert. Érdekes lesz, mert mindez azt jelenti, hogy valószínűleg már a korai hozzáférés időszakában is rengeteg optimalizálási munkát kell elvégeznünk, ami alapesetben nem része a menetrendnek. Szóval kihívást jelentő idők jönnek, de hát a videójátékokról beszélünk” – fogalmazott a vezérigazgató.
Aki esetleg lemaradt volna róla, a Baldur's Gate 3-hoz hasonlóan a Divinity is Early Access címként kezdi majd a pályafutását, Swen Vincke szavai alapján pedig már az első próbakör során sem lesz panasz az optimalizációra, ami ilyen horror árak mellett bizonyára megnyugvást jelent a CRPG-k kedvelőinek. Hogy meddig fog tartani a drágulás, azt egyelőre nehéz lenne megmondani, mindenesetre 2026 elején még senki se reménykedjen abban, hogy elkezd lefelé száguldani a nyilacska.
Borítókép forrása: Larian Studios