Teljes gőzzel készül Maniac Mansion szellemi örököse, a Thimbleweed Park, a legutóbbi fejlesztői naplóban pedig egy ritkán látott szegmensét láthattuk a fejlesztésnek, a költségeket. 

thimbleweed-park-budzse.png

Kattints!

Egy játékra költött pénzt a legtöbb esetben nem tudjuk, maximum a végösszeget, de azt sem mindig, így különösen érdekes pillantást vetni a fenti táblázatra. Láthatjátok, hogy önmagukban az egyes tételek nem tesznek ki hatalmas összeget, de sok kicsi sokra megy alapon, tetemes kiadások gyűlnek össze. Októberben például több mint 22 ezer dollárt fognak költeni, a tesztelés beindulásakor pedig 70 ezer dollárt fölé ugrik a tervezett kiadás -- már, ha így marad minden, a költségvetés ugyanis nem egy fix dolog, folyamatosan változik, így a költségek is.

Érdemes elolvasni a teljes bejegyzést, ugyanis jó rálátást kapunk arra, milyen nehézségekkel jár egy projekt pénzelése, még akkor is, ha egy kicsi, indie játékról beszél. Tanulságos lehet az írás azok számára, akik nem tudják elképzelni, mire megy el a pénz.