Senki előtt nem titok, hogy a nosztalgia erős fegyver, egy jó remake-kel vagy remasterrel pedig nem nehéz bankot robbantani. Ezzel már tisztában lehet az EA is, akik a 2021-es Mass Effect: Legendary Editionnel sikerrel váltották dollárrá a BioWare sci-fi trilógiáját övező szentimentalitást – ám úgy néz ki, hogy a stúdió valamiért mégsem akar duplázni, előrántva a BioWare másik nagy szériáját. Az első három Dragon Age-játék vezető producere, Mark Darrah MrMattyPlays podcastjében vendégeskedett, ahol egy kifejezetten megdöbbentő infóbombát dobott le: a BioWare a Mass Effect után el akarta készíteni a Dragon Age remaster-trilógiáját is, a kiadó azonban egyszerűen visszautasította a felajánlást.

ss7fe94447069d399c8b32c125d684ec7b255600ba1920x1080.jpg

Darrah sem tudott pontos választ adni arra, hogy az EA miért lőne le egy ilyen relatíve alacsony költségvetésű, de feltehetően sikervárományos projektet. A széria egykori producere szerint az Electronic Arts nem igazán hisz a remasterekben, ami Darrah szavaival élve "egy elég furcsa dolog egy tőzsdén jegyzett vállalattól, mivel gyakorlatilag ingyen pénzre mondanak nemet ezzel."

Az egykori Dragon Age-főnök azonban azt is hozzátette, hogy a Dragon Age-trilógia felújítása jóval nehezebb feladat lenne, mint a Mass Effectek újrázása. Kezdve azzal, hogy jóval nagyobb korkülönbség van a Dragon Age: Origins, a Dragon Age 2 és a Dragon Age: Inquisition közt, arról nem is beszélve, hogy a három cím a játékmenetüket tekintve is radikálisan eltér egymástól. Végső soron nem lehetünk biztosak abban, hogy az EA miért nem mérlegelte tovább az egyik legnépszerűbb franchise-ának a felújítását (akár egy külső remaster-stúdió bevonásával), de elképzelhető, hogy szimplán csak arról van szó, hogy a Dragon Age: The Veilguard friss érkezésével (és leszereplésével) még nem érzik megérettnek a pillanatot arra, hogy előrántsák a sárkányt a cilinderből.

Borítóképek forrása: EA, BioWare, Steam