Derült égből villámcsapásként érte a világot az Xbox október elsején tett bejelentése, miszerint alaposan átalakul a Game Pass rendszere, ez pedig az egyes szintek elnevezésében, valamint az árakon is megmutatkozik. Aki esetleg lemaradt volna róla, a Game Pass Core-t és a Game Pass Standardot felváltotta a több mint 50 játékot kínáló Essential (3590 Ft/hó) és a 200+ alkotást magában foglaló Premium (4990 Ft/hó), az igazi döbbenetet azonban az Ultimate új árcímkéje okozta.

A több mint 400 játékkal hívogató csomag ára ugyanis 5490 forintról 10 890 Ft-ra, vagyis közel a duplájára emelkedett idehaza (a tengerentúlon 19,99 dollárról emelkedett 29,99 dollárra, ami „csak” 50%-os drágulást jelent), melynek következtében a felhasználók tömegével kezdték el lemondani az előfizetésüket, az egyik külföldi viszonteladó (GameStop) pedig pillanatok alatt komplett marketingkampányt épített a redmondiak húzására. Igaz ugyan, hogy az új árcédula mellé megkaptuk a Ubisoft+ Classics teljes katalógusát (köztük rengeteg Assassin's Creed-játékkal), ez azonban nem igazán vigasztalja azokat, akik még mindig nem tértek magukhoz a felháborodással vegyített döbbenetből. A Microsoft természetesen rögtön a változtatások után igyekezett megmagyarázni, miért fogott olyan vastagon a ceruza, ám Dustin Blackwell szavai valószínűleg csak olajat jelentenek majd a tűzre.

„Megértjük, hogy az áremelések soha senkinek sem kellemesek, de igyekszünk azzal igazolni a lépést, hogy több értéket adunk ezekhez a csomagokhoz” – fogalmazott a cég platformokért és játékokért felelős kommunikációs igazgatója a The Verge-nek adott tájékoztató során (köszönjük, Insider Gaming!). „Mi nem vesszük félvállról a dolgokat, éppen ezért meghallgatjuk a játékosok és a közösség visszajelzéseit, hogy megpróbáljunk többet nyújtani nekik abból, amit kérnek [mondjuk valószínűleg senki sem kért 50%-os áremelést – a szerk.]. Mostantól több mint 75 Day One címhez biztosítunk hozzáférést minden évben, ami 50%-os növekedést jelent a tavalyi évhez viszonyítva” – tette hozzá, majd kiemelte, hogy a Ubisoft+ Classics és a Fortnite Crew is legitimálja az új árcímkét. Ahogy azt már említettük, Blackwell magyarázata bizonyára nem lesz elég ahhoz, hogy a dühös felhasználók lerakják a kaszát és a vasvillát, így aztán kíváncsian várjuk, miként alakulnak az Xbox Game Pass Ultimate előfizetői számai. 

A borítóképek forrása: Xbox