• Az E3-as demóval mutatkozott be a Dying Light 2 játékmenete
  • Méghozzá egy teljes várost sújtó vízhiányt feldolgozó küldetéssel
  • Ezek alapján mind a parkour, mind a harc több mint ígéretesnek tűnik
  • Ráadásul néhány tényleg súlyos döntést is meg kell majd hoznunk

A Dying Light 2 az elmúlt pár hétben vagy hónapban eléggé kikerült a rivaldafényből, ezt azonban a mai este pótolták a Techland fejlesztői. A játék mögött álló csapat ugyanis egy különleges stream keretein belül bemutatta a játékmenetet taglaló E3-as demót, mely alsó hangon is borúsnak, nyomasztónak és vérbőnek mondható.

Az alaphelyzet igen feszült: a városban kezd kifogyni az ivóvíz, ezért főhősünknek és barátjának le kell ülnie tárgyalni a víztározót irányító Renegátokkal. Mondanunk se kell, hogy a tárgyalás nem sül el túl jól, de így legalább megcsodálhatjuk az első részből visszatért moddolható fegyvereket, valamint az igencsak sok vérrel és csonkolással operáló harcrendszert is. A demó második felében bemutatkozott a Dying Light 2 egyik újítása, egy légpuska is, amivel gyakorlatilag bárkit azonnal megölünk, akit csak eltalálunk.

Nem sokkal az első harc után pedig az első döntéshelyzet is előáll, hiszen rajtunk áll, hogy sebesült barátunk mellett maradunk, vagy inkább támadóit üldözzük. Minden döntésnek megvannak a maga következményei: a demóban a karakter a támadók furgonja után ered, ezzel pedig egy villámgyors, tempós üldözés veszi kezdetét a városon át. A fejlesztők szerint a játékban található parkour mozdulatok száma megduplázódott, ez pedig meg is látszik, hiszen az elhagyatott, romos házakon átvezető hajsza igazán pörgős és adrenalinpumpáló. Ha pedig valahol túl nagy lenne a távolság két épület között, a főhősünk egy kötél segítségével lendülhet át az akadályon.

dying-light-2-gameplay-05.jpg

A város maga 7 kerületre oszlik majd, ezek közül mindegyik saját egyedi mechhanikákkal és parkour mozdulatokkal érkeziik majd. Ez már a demóban is megfigyelhető volt, hiszen míg a belváros magas, sűrű épületei jó lehetőséget biztosítanak az ugrálásra, addig a Renegátok nyílt területen kialakított erődje már inkább a megfontolt, óvatos sunnyogást teszi lehetővé.

Külön említést érdemel még a dramaturgia is, ami a küldetésen belül is parádésan szuperál. Ahogy haladunk előre a misszióban, úgy jelentkeznek az újabb és újabb csavarok is, melyek gyakran a tétet is brutálisan megemelik. A misszió kezdetén például csak elkísérjük a barátunkat a tárgyalásra, nem sokkal később pedig már a teljes város ivóvízellátásáért kell felelnünk.

Végezetül pedig a korábban már sokat hangoztatott morálisan szürke döntések is előkerülnek, melyek ráadásul a teljes városra kihatással vannak: ha elindítjuk a vízpumpákat, lecsapolhatunk egy teljesen új városrészt, melyhez amúgy nem férhetnénk hozzá, ennek viszont ára van: ahogy a videóban is elhangzik, az a rész bizony nem véletlen volt elárasztva.