Nem is olyan régen a cég pénzügyi vezetője, Blake Jorgensen nyilatkozott, s mondta el: a játékosok szeretik az ingyenesen játszható modellt, vagyis azt, hogy kisebb összegek folyamatos fizetésével játszhatnak tovább és tovább. A cég adatai alapján ez egy nyereséges üzlet, ami egyre csak feltörekvőben van, s noha az még nem igaz, hogy minden játékukba bekerül a mikrotranzakció, azt biztosra vehetjük, hogy miden mobilos programban lesz ilyen lehetőség, a piac ugyanis ezt diktálja.

Az EA hordozható játékokkal foglalkozó ágának vezetője, Nick Earl a minap megerősítette a korábban elhangzottakat, konkrétan az ingyenesen játszható modell népszerűségét. A GamesIndustry.biz csapatával folytatott beszélgetése során kiderült, hogy akik ezt a bevételszerzési módot ellenzik, kisebbségben vannak, csak éppen hangosak.

„Annak ellenére, hogy van egy hangos kisebbség, a számok azt mutatják, hogy a többség szereti a freemium modellt. A kezdetben volt egy kis probléma abból, hogy nincs az „egyszer fizetsz” lehetőség, amit megszoktak, de végül úgyis fizetni fognak, ha játszani akarnak. Ez a választásuk és boldogok is.”

A rendszer tehát marad, a számok ugyanis azt mutatják, hogy működik, a kérdés csak az, hogy mikor fog nagyobb mértékben elterjedni ez a módszer a lemezes játékok körében -- a folyamat már elkezdődött nem csak az EA, hanem más cégek játékaiban is, konzolokon és PC-n egyaránt.