Egy felmérés szerint a kizárólag online-kapcsolattal futtatható játékok mintegy 70%-a előbb-utóbb eltűnik, mint szürke szamár a ködben. Nagy port kavart annak idején, mikor kiderült, hogy a digitálisan vásárolt játékok valójában nem is képezik a tulajdonod részét, hanem pusztán licencek, amiket használhatsz – oké, de meddig? Lényegében a kiadónak bármikor hatalmában áll törölni a játékot a könyvtáradból vagy leállítani a szervereket. Különösen ez utóbbi problémás forgatókönyv, mivel a játékosok így elveszítik a hozzáférést egy olyan szolgáltatáshoz, amelyért fizettek. Egy felmérés szerint az internetkapcsolatot igénylő játékok 70%-a erre a sorsra jut.

70-percent-games-deadjpg-ezgifcom-webp-to-jpg-converter.jpg

(Kép forrása: Tech4Gamers)

A Stop Killing Games végezte el a kutatást, akiknek elsődleges célja, hogy támogatást gyűjtsenek régebbi, mára egészen elfeledett online-játékok megmentéséhez. A Stop Killing Games mintegy 700 játékot vizsgált meg, és kategorizálta őket mára játszhatatlan játékok, veszélyeztetett címek, kiadók által megmentett (vagy fenntartott) online játékok és megmentése került rajongói projektek szerint. Megdöbbentő eredmény lett, hogy ezen játékok 70%-a a játszhatatlan kategóriába esett. Ez azt jelenti, hogy a kutatáshoz felhasznált 425 címből 299 ma már nem játszható, kvázi semmi értelme telepíteni őket. Oké, ez utóbbi nem teljesen igaz, mert például a 70%-ba tartozik a Battlefield Bad Company 2 és a Crysis 3 is, amikben már nincs multi, de az offline tartalom még él. Ha kivesszük ezeket a játékokat, akkor kapunk egy 68,77%-os eredményt, vagyis ennyi online-kapcsolatot igénylő játék számít ma már halottnak.

Borítókép forrása: DeXP