Habár az FBC: Firebreak némileg szakít a Control és az Alan Wake, komoly és komor, gyakran horrorba hajló hangulatával, egy percig se gondoljuk azt, hogy a Remedy kooperatív játéka kilóg a finn sztárstúdió repertoárjából. Sőt, talán ez a jóval könnyedebb hangulatú kaland lesz a csapat eddigi legelborultabb munkája, az pedig, hogy mindezt egy háromfős csapatjátékra tervezett FPS-ben valósítják meg, csak izgalmasabbá teszi a jövő heti megjelenést. A PC Gaming Show műsorára egy őrült launch trailerrel érkezett a játék, a bemutatót pedig rögtön egy rövidke fejlesztői interjú követett.
Frankie Ward és Mike Kayatta beszélgetéséből megtudhattuk, hogy 6 évvel járunk majd a Control eseményei után, vagyis az ügynökség emberei ennyi ideje vannak összezárva a Hiss fenyegetésével és az Oldest House többi paranormális jelenségével. Ez idő alatt az átlagos irodisták is rögtönzött harcosokká váltak, ám egyszerű halandókként akkor sem lesz könnyű dolgunk, amikor elszabadul az őrület. A beszélgetés során ismét szó esett Sticky Rickyről, az FBC: Firebreak noteszlap-szörnyetegéről, illetve még jónéhány egyéb paranormális erővel bíró tárgyról, amelyek borsot törnek majd az orrunk alá – ilyen például az utcai jelzőlámpa vagy a tűzőgép. Félelmetes!!!
A játék direktora elárulta, hogy öt különböző játékmóddal, avagy kríziseseményekkel indul majd a játék, de legalább két továbbit már terveznek a megjelenés utánra. A Remedy ugyanis évekre tervez a kooperatív online lövöldéjével, ám azt már most leszögezték, hogy messziről el szeretnének kerülni mindenféle FOMO-mechanikát. Ide tartoznak a lejáró battle passek és az olyan live eventek is, amelyekről, ha lemaradtunk, akkor bizony így jártunk. Reméljük, hogy tényleg ésszerű keretek közt marad az FBC: Firebreak post-launch támogatása, miután az június 17-én megjelenik PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re, illetve bekerül az Xbox Game Pass és a PlayStation Plus könyvtáraiba.
Borítóképek forrása: Remedy Entertainment, Steam