Amióta világ a világ (értsd: 2004 óta), a World of Warcraft szerves részét képezik az add-onok. Ezek a rajongók által készített, többnyire nem túl intruzív modok a kezdetektől azért léteztek, hogy a játékosok alaposabban személyre szabhassák a World of Warcraft kezelőfelületét, messze azon túl is, amit a Blizzard az alapvető UI-nak megálmodott. A legtöbb játékos (a kompetitívebb arcok közt pedig lényegében mindenki) személyre szabhatta a party frame-eket, az ellenfelek életcsíkjait, különböző timereket és buff trackereket helyezhettek el a képernyőn, mérőeszközöket a csapat sebzés követésére, és még számos olyan extrát, amelyek segíthettek a rendkívül komplex játék átláthatóságában.

Az elmúlt 21 évben azonban ezek az add-onok messze túllépték azokat a korlátokat, amelyeket a Blizzard eredetileg elképzelt. Néhány közülük teljesen triviálissá tett komplett bossfight-mechanikákat, a játékosok döntését elvéve optimalizálták a képességválasztás és gear-fejlesztés minden részletét, de még a karakterek rotációját is a végletekig leegyszerűsítették, a játékosnak másodpercről másodpercre diktálva az összes optimális gombnyomást. A vén MMORPG direktora, Ion Hazzikostas és a World of Warcraft fejlesztőcsapata már a Warlords of Draenor idején megelégelte ezt, a Midnight érkezésével pedig megkezdődik az add-onok ritkítása.

u6pmx6ru1wsf1.jpeg(Kép forrása: Reddit)

Hazzikostas az IGN-nek adott interjúban beszélt a fennálló helyzetről, illetve arról, hogy miért korai még vasvillát ragadni. Habár az tény, hogy a Blizzard jóval szűkebb korlátokat szab annak, hogy a rajongók által készített modok meddig módosíthatják a World of Warcraft rendszereit, a fejlesztők célja egyáltalán nem az, hogy ellehetetlenítsék az összes add-ont. A UI testreszabása és számos extra funkció továbbra is elérhető marad, de azok az add-onok, amelyek a valós idejű problémamegoldást, a mozgást és a csapatkoordinációt befolyásolják, esetleg automatizálják a rotációt, mindenképpen lapátra kerülnek – ez a játékosok érdeke is, hogy ne váljon triviálissá a raidek és a Mythic+ harcdizájnja.

Habár a direktor specifikusan kijelentette, hogy nem a több éve, akár több mint egy évtizede működő add-onok kivégzése a cél, az már világos, hogy számos régi nagy kedvenctől búcsúznunk kell. A rotációban segítő Hekili egész biztosan elveszíti a funkcionalitását, de a raiderek legjobb barátja, a WeakAuras készítői is bejelentették, hogy az "add-on apokalipszis" miatt nem fejlesztik tovább a bővítményüket. Habár az ehhez hasonló add-onokat éri a legjobban a Blizzard szigorítása, számos kevésbé intruzív mod is feleslegessé válik a jövőben. A Midnight érkezésével ugyanis a Blizzard nem csupán megszabadul az add-onok jelentős részétől, de redundánssá is teszi azokat. A online szerepjáték alapvető részeként érkezik többek közt a nameplate-ek alapos testreszabása, illetve beépített sebzés- és gyógyításmérő grafikonokat, buff- és debuff-trackereket is kapunk jövő februárban.

Borítókép forrása: Blizzard Entertainment