A szakállas MMORPG elmúlt 20 évében számtalan fenyegetéstől, köztük haduraktól, élőholtaktól, sárkányoktól és kozmikus démoni inváziótól is megvédtük már Azerothot, de a World of Warcraft igazi veteránjai jól tudják, hogy az igazi endgame-et nem a Raidek és a Mythic+ jelenti, hanem az Achievementek és a Transmog. Nincs annál nagyszerűbb érzés, amikor a legendákba illő hőstetteink után hátradőlhetünk, hogy a dolgunkat jól végezve vegyülhessünk el a szerverenként is többezer játékost felvonultató online szerepjáték élő, lélegző világában. Egy dolog azonban mindig hiányzott ahhoz, hogy Azerothot a valódi második otthonunkként szerethessük: egy ház, ami csak a miénk.

Ezt az adósságot törleszti a Blizzard Entertainment a World of Warcraft tizenegyedik kiegészítőjével. A Midnight a szokásos újdonságok mellett bevezeti a Player Housing fogalmát – olyan mindenki által szabadon látogatható, a világban állandóan létező szomszédságokban foglalhatunk magunknak telket, ahol megfordulhatnak a batáraink, guild társaink vagy akár vadidegenek is. A házunkat pedig természetesen alaposan személyre szabhatjuk, a belső térelválasztó falaktól egészen az asztalra borított terítő színéig.

A World of Warcraft alkotói a fenti elég masszív, bő félórás Deep Dive videóban meséltek az új expanzió minden részletéről, a videó utolsó nagy fejezetét pedig kifejezetten a játékosok házainak szentelték. Megtudhattuk, hogy habár a különböző szomszédságok (Neighbourhoods) más-más tematika és faj köré épülnek, bárki bárhol lefoglalhatja a telkét. Warbondonként két házunk lehet (egy a hordásoknál és egy az alliban), azt pedig mi dönthetjük el, hogy az idegenek számára is nyílt, a guildünk számára fenntartott vagy az 50 fős csoportoknak kialakított szomszédságokban szeretnénk élni.

Elég részletes prezentációt kaptunk arról is, hogy hogyan rendezhetjük majd be az otthonunkat. Jóformán minden tennivaló jutalmaz minket építőelemekkel vagy bútorokkal, dísztárgyakkal. Ide tartoznak többek közt a questek, az Achievementek, a Raidek, Dungeonök, Delvek, a PvP, illetve a Profession-rendszer is. Kivétel nélkül minden mesterség gyárthat majd a témához illő tárgyakat, amikből egyébként hasznot is húzhatunk majd az aukciós házban.

Ami pedig a legjobb hír, hogy a beköltözéssel nem kell feltétlenül megvárnunk a World of Warcraft: Midnight 2026. február 26-i megjelenését. A Player Housing rendszere már december 2-ától élni fog a Midnight előrendelői számára.

Borítókép forrása: Blizzard Entertainment