Biztos emlékeztek még rá, hogy mekkora port kavart annak idején a The Crew ügye, mikor a Ubisoft elkezdte eltüntetni a versenyjátékot a felhasználók fiókjairól. Többen jelezték, hogy a The Crew szimplán átkerült a Ubisoft Connect fiókjukon az "inaktív játékok" szekcióba, méghozzá a következő üzenettel: "Már nincs hozzáférésed ehhez a játékhoz". Egyesek szerint ez szimpla lopás volt. Drága pénzért (vagy nyomott áron, igazából mindegy) megvették annak idején és ezután elérhetetlenné vált számukra. A dolog odáig fajult, hogy tavaly szeptemberben Gavin Newsom kaliforniai kormányzó új törvényt írt alá, amely kötelezi az online működő áruházakat, hogy megfelelő módon tájékoztassák vásárlóikat a digitális játékok jogairól. Pontosan így tesz egy vadonatúj Silent Hill f Xbox-reklám is, amely figyelmeztet: megvásárolhatod a játékot digitálisan, de az attól még nem lesz a tulajdonod! A reklámról valaki lőtt egy képet is:
Ahogy egy rajongó a Redditen megjegyezte, az Xbox a Silent Hill f-et egy olyan felirattal reklámozza, amely szerint csak a horrorjáték licencét vásárolhatod meg, és nem magát a játékot. Ez furán hangzik, de a korábban említett törvény értelmében teljesen jogszerű, sőt, az áruházaknak fel is kell tüntetniük, hogy mit adnak el. A boltoknak tartózkodniuk kell az olyan kifejezések használatától, mint a „vásárlás”, mivel a törvény alapján csupán a licenchez jutnak hozzá, amit pedig bármikor vissza lehet mondani. Magyarul ez azt jelenti, hogy a törvény értelmében te nem rendelkezel az általad digitális formában megvásárolt videojáték tulajdonjogával.
Borítókép forrása: Anna Tolipova (depositphotos)