Mert hát valljuk be, mindenféle pesszimizmusunkat a szőnyeg alá söpörve is tény, hogy egy online harcokra tervezett akciójáték dizájnját ráhúzni egy szóló kampányra elég necces. Tudják ezt a Piranhánál is, és bár nem valószínű, hogy megpróbálkoznak a dologgal, vállalják, hogy a sorozat legnagyobb erénye mindig is a klánok közötti soha véget nem érő háborúskodást elregélő történet és küldetéscsokor volt.

"Nagyon szívesen látnék egy nagy, tízórás kampányt a MechWarrior Online-ban."
-- jelentette ki Russ Bullock a Rock, Paper, Shotgunnak, majd így folytatta: "Azt hiszem, mindannyian így vagyunk ezzel. Csak úgy vélem, hogy nagyon nehéz dolog ez. Az ipar nehezítette meg. Mert hát mindannyian tudjuk, hogy állnak az emberek az egyszemélyes módra összpontosító programokhoz. Sokszor beszélhetünk a barátaimmal arról, hogy a single player címek manapság halálra vannak ítélve. Hacsak nem Call of Dutyt, Halót vagy Assassin's Creedet adsz ki -- mert ugye minden nagyobb kiadónak van egy szóló sorozata, amibe pénzt pumpál, de több nem igazán. És hát ugye tízmilliókban mérik a szóló játékok készítési költségeit."

Bár fentebb kissé összeszedetlenül és óvatosan fogalmazott Bullock, hozzátette, hogy a csapatán nem múlik semmi, és mivel várhatók PvE összecsapások a játékban, ezért a mesterséges intelligenciáért felelős rutin készen várja, hogy meddig jut a játék. Ha siker lesz, elképzelhető egy kampány. Ha nem, akkor maradnak a free-to-play összecsapások.