Végre megjelentek az első bemutatók a The Elder Scrolls Online bétájáról. A játékot többek között az IGN, a Eurogamer, a PCgamesN és a PC Gamer munkatársai is kipróbálták, és bár tapasztalataik összegzésére nem lenne elég egy mezei hír, azért pár fontosabb dologra érdemes kitérni.

Az első és legfontosabb ezek közül, hogy a sokáig megerősítetlen első személyű nézet a TES Online-ban is működik. Ez ugyebár a The Elder Scrolls-sorozat egyik védjegye, nem sok olyan RPG van odakint, amit jobb úgy játszani, hogy a karaker bőrébe bújunk. A felhasználói felület ehhez mérten minimalista, szó sincs WoW-szerű ikonhorrorról. A karakterek háromféle történeti ágon indulhatnak el, a küldetések pedig emlékeztetnek a klasszikus szerepjátékokra, azaz nem az unalomig ismert MMOG-s klisék szerint építették fel őket. Jó példa erre, hogy a küldetést adó NPC simán velünk jön egy rövid kaland erejéig, nem ácsorog örökké a helyén. S ha már a küldetéseknél tartunk, érdemes tudni, hogy bár a sorozat közkedvelt céhei benne lesznek a TESO-ban is, induláskor csak a mágusok és a harcosok lesznek választhatók, a Sötét Testvériség és a tolvajcéh DLC formájában válik hozzáférhetővé, később.

A harcrendszer olyan, mint a Skyrimben, azaz kaszabolunk, ahogy az egér bírja -- igazából nincs ezzel semmi baj, főleg, hogy az ellenelek kijelölhetők, így nagyobb csoportokkal is elbírunk. Mivel a TESO-ban három frakcióhoz csatlakozhatunk, ezért elég sokáig tartana mindegyiket kiismerni, főleg, hogy a kezdő szinthatár 50 lesz. Éppen ezért a ZeniMaxnél azt találták ki, hogy miután elértük a maximális szintet és befejeztük az adott frakció történetét, csatlakozhatunk egy másodikhoz is, afféle New Game Plus módként.

A The Elder Scrolls Online először a hétvégi PAX Easten lesz kipróbálható a publikum számára. Utána még ennél is többet fogunk tudni róla talán.