A Resident Evil 4 megjelenésekor csak egy nehézség volt elérhető azok számára, akik még nem vitték végig a játékot: a Normál. Ennek következtében sok játékos természetesen azt feltételezte, hogy ugyanazt az élményt kapják, mint a barátaik, és mindannyian ugyanazokkal a leküzdendő akadályokkal találkoznak Leon spanyolországi kalandja során – ez azonban nem is állhatna távolabb az igazságtól. A Resident Evil 4 ugyanis egy "Game Rank" nevezetű rendszerrel rendelkezik, ami lényegében egy rejtett program, amely folyamatosan skálázza a játék nehézségét attól függően, hogy pontosan mit csinál a játékos. Ha túl jól teljesítesz, és úgy pusztítod magad körül a fertőzötteket, hogy a lőszered is alig fogy, a játék észreveszi ezt, és az ellenségeket táposabbá, a lőszert pedig ritkábban előfordulóvá teszi. Ha újra és újra ugyanarról az ellenőrzőpontról indulsz újra, a játék ezt is felismeri, és könnyebbé teszi neked az előtted álló ellenségek legyőzését.

Hogy mennyire jól működik ez a rendszer, azt az is bizonyítja, hogy a játékosok évekig észre sem vették, hogy egyáltalán létezik. Ha nem tudod, hogy benne van a Resident Evil 4-ben, valószínűleg észre sem veszed, hogy az események valós időben változnak a képességeid függvényében. Szóval, bár a Resident Evil 4 egy nagyszerű túlélő-horror klasszikus, ez a rendszer rejti a játék igazi sava-borsát, és bizony szépen skálázza a nehézséget attól függően, hogy mennyire teljesítesz jól, vagy épp rosszul a pályákon. Azért nem semmi, hogy a Capcom erre már 2005-ben is odafigyelt, és kíváncsian várjuk, hogy vajon a közelgő remake-ben is visszahozzák-e ugyanezt, vagy marad a jól megszokott nehézségi-szint beállítás.

A rovat korábbi cikkeit erre a linkre kattintva érhetitek el!