Michael Ancel egyike a még napjainkban is a játékiparban ténykedő géniuszoknak. Az 1972-ben született fiatalember első ízben a zseniális platformjátékban, a Raymanban bizonyította, hogy csodákra képes, ezek után pedig a Beyond Good & Evillel örökre beírta magát a videojátékok történetébe. A borotvát még csak hírből sem ismerő srác története sikersztori is lehetne — de sajnos nem az. A már említett Beyond Good & Evil ugyanis, bár elkápráztatta a szaksajtót, és egy olyan rajongói réteget hozott létre, amely elszántáságával még a Fallout első két részének fanatikusait is meg tudná szorongatni elvakultságban, anyagilag sajnos nem volt siker; éppen csak annyira volt elegendő, hogy a kreativitást mindig is becsülő Ubisoft kiemelt státuszt biztosítson az őrült zseninek, aki projektjének hatására olyan emberekkel lett jóban, mint a Gyűrűk Ura trilógiát rendező Peter Jackson. (Barátságukat később egy interaktív filmnek is beillő King Kong adaptációval koronázták meg.)

Azóta azonban már sok-sok esztendő eltelt, és bizony fennállt a veszélye annak, hogy a Wii-s hadakozó Raymanen kívül munkát nem kapó géniusz esetleg lelép a Ubisofttól, amelyet a francia bázisú kiadó egyszerűen nem kockáztathatott meg — rossz nyelvek szerint ezért is kezdték el hitegetni a fiút azzal, hogy elkészítheti a Beyond Good & Evil folytatását. Az (állítólag) több évig elnyúló előkészítési fázis után állítólag Michael kérdőre vonta a céget, amely végül is kötélnek állt, a tavalyi Ubidaysen pedig már magabiztos mosollyal jelenthette be: készül a folytatás. A gond az, hogy azóta se hallottunk róla semmit. Most azonban egy francia oldal fogta Michael Ancelt, egy székhez kötözte, és kényszerítette rá, hogy meséljen.

"Amikor nekiláttunk a BG&E első részének, filmszerű élményt akartunk, de a technikai lehetőségek képtelenek voltunk rá. — kezdi el a szakember — Emlékszem, amikor demonstráltuk az elődöt és mondogattuk: benne vagy a filmben, pedig ezek üres szavak voltak. De most, látva az új generációs konzolok erejét, végre valójában megtehetjük: létrehozhatunk egy olyan játékot, amelyet eredetileg is szerettünk volna." Ezek után az oldal riadtan kitért egy pletykára, amely szerint a folytatást többek között a 2001. szeptember 11-i támadás is ihlette. Michael erre csak — fanyarul — mosolygott: "Milliónyi dolog inspirálja egy ilyen nagy volumenű játék létrehozását. Miyazaki világa, a saját ötleteim, a politika és a média, valamint igen, a 9/11 is — nem maga az esemény, hanem az a hangulat, amelyet a CNN a közvetítéseivel folyamatosan az emberekbe sulykolt.