Az utóbbi időben egyre inkább azt láthatjuk, hogy a nagyobb címek nem hozzák az elvárt teljesítményt, hiába dolgozik rajtuk rengeteg fejlesztő, valahogy egyre több AAA-címben csalódnak a játékosok. Mindeközben az indie címek a "semmiből" jőve is el tudják varázsolni a közönséget, még úgy is, hogy alig kapnak marketinget, és nem sokan dolgoznak rajtuk (khmm, Clair Obscur). Ezt a trendet vette észre az Unleashed Studio Entertainment nevű indie stúdió is:

"Hiszünk benne, hogy a független játékfejlesztés a kulcsa a játékipar megmentésének. Egyedülálló fejlesztők, kisebb független csapatok, kreatívok, akik mernek kockáztatni. Vigyük vissza oda a gaminget, ahová tartozik: az emberekhez, a játékosokhoz."

Láttátok már legújabb videónkat?

Elnézést, hogy megint a Clair Obscurt hozom fel példaként (de felhozhatnám akár a Balatro-t is), de pont tegnap este végeztem a játékkal, és hát csodálatos volt, még így is, hogy a földbe döngölt. Száz szónak is egy a vége, elnézegetve az Így készült összeállításokat, a zenei anyagról szólóban hangzik el az alábbi kulcsmondat:

"Ez nem olyan, mint amikor egy nagyobb produkció újabb játékot csinál, igazi szenvedély nélkül."

Ez lehet a kulcsa az igazán jól sikerült játékoknak. A szenvedély. És tényleg itt tartanánk? Hogy a nagyobb stúdiók már csak a pénzre hajtanak, és kiveszett belőlük a lélek? Remélem nem, de tényleg olyan, mintha efelé haladnánk. Ti mit gondoltok a témáról?