PC

Valamikor nyáron fog megjelenni a Civilization V második nagy expanziója, a Brave New World. A csomag elsősorban a kultúrára és a diplomáciára koncentrál, így lehetőségünk lesz arra, hogy a kultúrán keresztül kerekedjünk a többi civilizáció fölé. Ezt megtehetjük mesterművek megalkotásával, kulturális épületek (nyolc új csoda került be a felhozatalba) felhúzásával, illetve a múltat feltérképező ásatások elvégzésével, melyek mind növelik a befolyásunkat.

A másik út, amit választhatunk, a diplomáciai győzelemhez vezet, mégpedig a Világkongresszuson keresztül. Itt a világ politikai helyzetét megváltoztatni képes döntéseket hozhatunk meg a kereskedelmi utak kezelésétől az atomfegyverek korlátozásán át egészen az olyan apróbb dolgokig, mint hogy ki rendezze a következő világjátékokat.

2-civilization-5-brave-new-world-dlc.jpg

Természetesen ahhoz, hogy a politikai vagy kulturális manőverezéseink zavartalanul folyhassanak, egy működő gazdasági háttérre is szükségünk lesz, melynek kiépítésében a nemzetközi kereskedelmi útvonalak bemutatása segít. Ezeket a barátságos nemzetek (az expanzióban nyolc új civilizációt is kapunk) között köthetjük meg, s minél jobb kapcsolatot ápolunk velük, illetve hozunk technológiai fejlesztéseket, annál hatékonyabb és jövedelmezőbb lesz az útvonalunk.

Mindezen felül két új, egy adott helyzetet feldolgozó küldetést is kapunk: az egyikben az amerikai polgárháborút élhetjük át, míg a másikban Afrika minél nagyobb szegletének megszerzése lesz a célunk.

civilization-5-brave-new-world-dlc.jpg

A Crytek jóváhagyta azt, hogy elkötelezett rajongók a Free Radical fejlesztőcsapat néhány tagjának segítségével elkészítsenek egy új TimeSplitters játékot. A PC-re készülő TimeSplitters Rewind a CryEngine 3-ra épül, s az eredeti modellek, valamint helyszínek mellett a multiplayer módot (8-16 játékos támogatott, de osztott képernyő nincs a technikai limitációk miatt) és a különböző egyszemélyes kihívásokat emeli át az eredeti TimeSplitters játékokból. A tervek szerint a demó valamikor decemberre lesz kész, de hogy a teljes verziót mikor vehetjük a kezünkbe, az még rejtély.

Az Irrational Games nyilvánosságra hozta a BioShock: Infinite teljes szinkronstábjának listáját. A fontosabb karakterek hangját Troy Baker (Booker), Courtnee Draper (Elizabeth) illetve a Mass Effect-szériából ismerős Jennifer Hale (Rosalind Lutece) biztosítja. Továbbá a játék egy friss videót is kapott a héten, mégpedig egy tévéreklámot.

A napokban frissítést kapott a PlanetSide 2, a legfontosabb újdonság pedig a Virtual Reality Training Center, ahol nyugodt, biztonságos körülmények mellett próbálhatjuk ki a játék valamennyi fegyverét és járművét, mielőtt még élesben rontanánk velük neki a többi játékosnak. A patch által hozott változások és újdonságok teljes listája a hivatalos oldalon tekinthető meg.

A Spec Ops: The Line-t jegyző Yager az európai független csapatok közül elsőként licencelte az Unreal Engine 4-et. A csapat már az új, következő generációs programját tervezgeti, de erről természetesen még semmit sem árultak el.

Új Dead Island: Riptide képek a galériában!

A Codemasters egy inspirációs videót adott ki a GRID 2-höz, melyben új felvételek társaságában hosszasan beszél a narrátor arról, hogy mennyivel több a versenyzés, mint csupán róni a köröket. 

És ha már GRID, a Macintosh-tulajok örömmel hallhatják, hogy az eredeti GRID az 8-Ball és a Prestige DLC-vel együtt március 28-án hozzájuk is el fog jutni a Feral Interactive jóvoltából. Az átirat 25 dollárba kerül.

Doug TenNapel (The Neverhood, Earthworm Jim) a Facebookon keresztül jelentette be, hogy egy új „gyurmás” point and click kalandjátékon dolgozik PC-re és Macintoshra. A munkálatokat a régi kollégák, Mike Dietz és Ed Schofield, illetve a Neverhood zeneszerzőe, Terry Taylor társaságában végzi. Egyéb részletek egyelőre még nincsenek.

Gabe Newell egy interjú során elárulta, hogy tavaly a cége nagyjából 50%-os gyarapodást könyvelt el.

Megjelent a DayZ nyolcadik fejlesztői videója, melyben a mod kitalálója és a fejlesztés segítője beszélnek a játékban eddig végrehajtott változtatásokról, főleg a zombikra koncentrálva.

Mind a jelenlegi generációs konzolokra, mind pedig az új gépekre megjelenő Pro Evolution Soccer a Kojima Productions berkeiben készülő Fox Engine-t fogja használni, annyira skálázható az eszközkészlet. Az új motornak köszönhetően legfőképpen szebb látványvilágot és részletesebb fizikát kapunk, utóbbi pedig különösen fontos egy sportjáték esetében.

A HareBrained Schemes már elköltötte a Kickstarteren gyűjtött 1,9 millió dollárt, sőt még többet is a Shadowrun Returns fejlesztésére, így a csapat nagyon bízik abban, hogy a megjelenéskor a 37 ezer támogatón kívül lesznek szép számmal olyanok, akik hajlandóak megvenni a programot, különben bajban lesznek; egy dollárt sem kerestek még meg, csak költötték a pénzt.

Richard Garriott friss játéka, a Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues fejlesztői gárdájához csatlakozott az elismert fantasyíró, Tracy Hickman, aki a történet megírását kapta feladatául. Már persze csak akkor, ha a játék elkészülhet, ugyanis a Kickstarteren kért összeg még nem gyűlt össze -- talán Hickman elég lesz a cél eléréséhez, elvégre kevesebb mint 100 ezer dollár hiányzik csak. 

A Bethesda Softworks megnyitotta hivatalos ajándékboltját, ahol Elder Scrolls, DOOM, Fallout, Dishonored, Wolfenstein és Quake tematikájú csecsebecséket vehetünk.

A Square Enix a napokban nyilvánosságra hozott pár érdekes statisztikát a Hitman: Absolution Contracts módjáról és az új Tomb Raiderről. Az előbbiben a játékosok eddig 1,377 milliárd dollárt kerestek meg, s a legnépszerűbb fegyver a pisztoly, míg utóbbiban a túlélők több mint 147 millió ellenséget nyilaztak le, s 3,5 millió sírkamrát tártak fel.

A Tomb Raider mellesleg PC-re kapott egy frissítést, ami a stabilitást, az indítás körüli problémákat, illetve a TressFX hibáit hivatott orvosolni néhány kisebb bogár eltaposása mellett.

A DoubleBear ma kiadott egy friss videót a Kickstarteren keresztül finanszírozott zombis szerepjátékából, a Dead State-ből. A játék kezdetleges verzióját bemutató prezentációban a harcrendszert láthatjuk akció közben a fejlesztési vezető tolmácsolásában.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2