Törölt játékok, bezárt stúdiók és 9000 állás nélkül maradt ember. Ezzel járt a Microsoft legújabb nagy "átszervezése", ami a komplett ipart átfogóan nézve aligha egyedi eset, a vállalat méreteiből adódóan azonban mégis elképesztő mértékű. Ahogy azt már a délelőtti összesítőnkben is megírtuk, sajnos a videojátékos divíziót sem kímélte a tömeges leépítés, és ahol százával maradnak fejlesztők munka nélkül, ott sajnos számítani kell teljesen lefejezett projektekre is. Az eddigi fejlemények alapján legalább három olyan nagyszabású játékprojektről tudunk, amely soha nem lát majd napvilágot. A következő játékokról van szó:

Everwild

Hiába volt a Sea of Thieves az Xbox Game Studios egyik legsikeresebb live service címe a generáció során, az öltönyösök úgy döntöttek, hogy elkaszálják a kalózos játék fejlesztőcsapatának következő nagy projektjét, az Everwildot. 2019-ben jelentették be, de a Rare már több mint 11 éve dolgozott ezen a nagyszabású kalandjátékon, ami még a Sea of Thieves kalózléténél is nagyobb szabadságot ígért volna a játékosainak. Tudtunk róla, hogy a fejlesztés nem haladt zökkenőmentesen, hiszen állítólag 2021-ben újraindult a fejlesztése, ám úgy fest, a készítői másodjára sem haladtak az anyavállalat várakozásainak megfelelően. Az Everwild tehát kaszát kapott, a Rare-ből pedig még Gregg Mayles stúdióvezetőt is menesztették.

Perfect Dark

A Nintendo 64, később pedig az Xbox 360 korának egyik legnagyszerűbb kémjátéka régóta várt a nagy rebootjára, 2020-ban pedig végre megtörtént a nagy bejelentés. A The Initiative és a Crystal Dynamics közös nagy projektje a kilencedik konzolgeneráció egyik ékköve lehetett volna, amikor pedig a tavaly nyári Xbox Games Showcase-en megláttuk a nagy gameplay bemutatót, kollektíven le is tettük az állunkat. Sajnos azonban azt pletykálják, hogy az ekkor látott játékmenet javarészt kamu volt, az pedig egyáltalán nem pletyka tárgya, hogy a nagy elbocsátási hullám magával sodorta Joanna Darkot is. Sőt, nemcsak a játék fejlesztése ment a levesbe, de vele együtt a 2018-ban alapított The Initiative stúdió is. A nagy kaszálások közül talán ez fáj a legjobban.

Project Blackbird

Nem sok részletet ismertünk a Project Blackbird munkanéven készült játékról, de azok a játékosok, akik szeretik a The Elder Scrolls Online-t vagy a Fallout 76-ot, biztosan megérzik majd a program hiányát. Hivatalosan ugyan nem leplezték le, így azt sem tudjuk, hogy pontosan milyen témában készült a játék, az viszont nem titok, hogy a ZeniMax Online 2018 óta dolgozott a játékon. Több mint valószínű tehát, hogy ez lett volna a ZeniMax következő nagy MMO projektje, ám miután az európai irodát gyakorlatilag darabokra szedték, a stúdió elnökét, Matt Firort pedig menesztették, ötletünk sincs, hogy mi lesz az ütemterv a ZeniMax Online-nál, a már meglévő MMO-k foltozgatásán kívül.

Nincs még vége

Az első nagy hírhullámban erről a három nagy törlésről tudhattunk meg pontos infókat, az azonban egészen biztos, hogy más, eddig be nem jelentett projektek is jégre kerültek a nagy leépítések nyomán. Valószínű, hogy a következő hetekben és hónapokban több részletet is megtudunk majd a korai stádiumban, akár még csak vázlatként létező játékokról, melyeket elsodort a Microsoft költségoptimalizáló stratégiája. Szomorú nap ez egy olyan évben, amikor a Microsoft videojátékos divíziója, a Game Pass és a first-party címek jobban szárnyalnak, mint valaha.

Borítókép forrása: Xbox Game Studios