Fejlövést kapott a Tiberium Command & Conquer FPS-ből sohasem elég -- gondoltuk ezt addig, amíg ki nem jött a világon valószínűleg egyedül általam kedvelt Renegade. A sajtó úgy imádta a programot, mint vámpír a fokhagymát, e mellé pedig a rajongók is emeltek neki oltárt, de aztán gyorsan lehúzták, mielőtt nem lehetett volna belépni a fürdőbe a szagától. Egy szó, mint száz, kevés EA-buktáról számolhatunk be (játéktéren, mert azért cégügyekben ügyesek voltak, mint a kibiztosított kézigránáttal golfozó kisgyerek), a Renegade azonban az volt, éppen ezért lepődött meg a világ, hogy nem folytatás, de ugyanarra a sémára épülő C&C FPS készül Tiberium néven. Sokan feltették a költői kérdést, amely még Luke Skywalker szájából is sablonosan hangzott (MIÉRT?!), de aztán elkezdtek jelentkezni a problémák, érezhető volt, hogy még a befektetők (értsd döntéshozók az EA-nál) is annyira biztosak a potenciális sikerben, mint lakatos az erényövben...

Most azonban ténnyé vált, amelyet már sokan tudtunk, csak nem sejtettünk -- látva a koncepcióhibákat, amelyek úgy üvöltöttek a fényképről, mint Jimmy az optimista daloktól, az EA szakemberei lefújták a projektet. Mindent megtettek, hogy a hibákat kijavítsák, de ami nem megy, azt kár erőltetni -- ilyen őszinte vallomást én idáig még nem hallottam az EA-től, úgyhogy úgy tűnik, vagy komoly gond volt, vagy a csillagszemű komolyan gondolta, hogy nem fognak fércmunkákat és igénytelen termékeket a piacra dobni. A cukros bácsiként és jóságos angyalként tetszelgő EA a projekten dolgozó, a kudarc ellenére tehetségesnek tartott embereket átcsoportosítja máshová, a hozzám hasonló elvetemültek pedig elmorzsolhatnak egy könnycseppet...