Bár a nemrégiben alaposan megszépült Dying Light meglehetősen komor atmoszférával lett felvértezve, a Techland nem a történetre és a cselekményre, sokkal inkább a játékmenetre helyezte a hangsúlyt. Szerencsére (ez persze relatív) az augusztus 22-én érkező spinoff, a szintén Kyle Crane-t a főszerepbe helyező Dying Light: The Beast esetében sem lesz ez másként, a látványos hentparádé rendezője ugyanis elárulta, hogy hiába a második résznél sötétebb tónus, a franchise ezúttal sem kíván megmártózni a mélyenszántó gondolatok és a moralizálás tengerében.
„Sokkal könnyebb – és logikusabb – a játékmenet terén fejlődni és növekedni. Nem hiszem, hogy a csúcsok csúcsát kell megcéloznunk narratíva szempontjából” – mondta Tymon Smektala a GamesRadar+-nak adott interjúban (köszönjük, Tech4Gamers!). „Úgy vélem, ütős karaktereket kell kreálnunk, akik nehéz kihívásokkal néznek szembe, és bár a cselekménynek megvannak a maga csavarjai, nem muszáj túl filozofikusnak lennünk. [...] Olyan játékot készítünk, amelyben a menő játékmenetre és szereplőkre kerül a fókusz. Szerintem a túlzott komolyság nem igazán működne a Dying Light esetében, így aztán ezen az úton haladunk” – tette hozzá.
A Techland tehát egyáltalán nem kíván a Naughty Dog (The Last of Us) vagy a Bend Studio (Days Gone) nyomdokaiba lépni, avagy hiába a véresen komoly sztori, a Dying Light: The Beast célja a vegytiszta szórakoztatás, amit látványos kaszabolással és őrültebbnél őrültebb fegyverekkel kíván elérni. Augusztus 22-én kiderül, hogy milyen eredménnyel, ám a stúdió eddigi munkásságából kiindulva bőven van okunk optimistának lenni.
A borítóképek forrása: Steam