A Flashing Lights nem formabontó kísérlet a piacon, hiszen a témában az EmergeNYC fejlesztése már jó ideje folyik, de a lassú fejlődésének köszönhetően kezd kicsit kiesni a rajongók érdeklődésének középpontjából. A kitartóak pedig természetesen keresik az alternatívákat: így jutunk el a május 18-án Early Access fázisba lépő Flashing Lightshoz. Az Excalibur Games a sikertelen Kickstarter-kampány ellenére is úgy gondolta, hogy a fejlesztésnek nem szabad leállnia, így a szerencsés kiválasztottak megkapták a zárt tesztverziót, amely május végétől a Steamen is fellelhető lesz. Az említett korai hozzáférés indulásától kezdve 15 euróért már mindenki megvásárolhatja a játékot, hogy azzal is támogassa a virtuális életvédelmet. Ha engem kérdeztek, egy Emergency-jellegű stratégia még mindig jobban vonz, mint egy akció-szimulátor, de az emberek nagy általánosságban kétségen kívül intenzívebb élményekre vágynak manapság. Az biztos, hogy ha éppen a kivezényelt egységek nem azt csinálták, amire megkértem őket, akkor mindig azt kívántam, hogy bárcsak én lehetnék az adott mentős, tűzoltó vagy éppen rendőrtiszt helyében, mert ugye én biztosan jobban csinálnám...

LSPDFR RELOADED

Erre volt a rendőri vonalon belül kiválóan alkalmas a Grand Theft Auto V zseniális modja, az LSPDFR, amelyről korábban már JohnBart is tájékoztatott titeket a Guru online felületén és a magazin hasábjain is (2016/03-as szám). Ott a gyönyörű környezet gyakorlatilag ugye adott, a grafikai elemek és járművek hada is rendelkezésre áll, már csak pár jó script kellett, és mindenki szeretett Los Santosában üldözhettük is a bűnt. A Flashing Lights azonban egy teljesen új játék, egy körülbelül 3,5 négyzetkilométeres nyitott területtel, ahol mi döntjük el, hogy mely életvédelmi szerv rendőrség, mentők, tűzoltók) egységeinek irányítását vesszük majd át. Ami igazán nagy érdeklődésre tarthat majd számot, az a többjátékos kooperatív mód. Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy vannak az egyes katasztrófavédelmi szervek feladataiban átfedések, de egy veszélyhelyzet elhárítása, egy emberélet megmentése és a napi normális életvitel helyreállítása nem lehet egyetlen szervezet feladata. Képzeljük el, hogy egy autóbalesethez vezényelnek minket ki tűzoltóként. A sérültet kiszabadítjuk a járműből, majd a mentősök ellátják és kórházba szállítják. A rendőrség eközben biztosítja a helyszínt és eltereli a forgalmat. Ha minden igaz, ezt a Flashing Lightsban majd akár ötödmagunkkal is elvégezhetjük, ha akarjuk. 

MAGENHEIM MAN

Az első, demó megjelölésű állapotában azért még inkább abszurd, semmint komolyan vehető a projekt, még szerencse, hogy az ígéretek szerint a 18-án megjelenő változatban már a multi is működni fog. Most még minden szerepet egyedül kell ellátni, tehát mentősként egymagunk vagyunk sofőrök, hordágyasok és orvosok is. Minden elismerésem annak, aki egyedül megvizsgálja a sérültet, hordágyra pakolja, majd eszeveszett tempóban a legközelebbi kórházhoz viszi a szerencsétlenül járt állampolgárt. Emellett rendőri feladataim még az agresszív sofőrök leszerelését jelentették. Az elvetemült, mindenen átgázoló őrültet csak úgy sikerült megállítanom, hogy minimum 3 hónapos gyógykezelést kellene kapnia az ütközések hatására. Apropó karambolok! A játék járműfizikája kis túlzással már most sokkal jobb, mint mondjuk a Ghost Recon: Wildlands borzalma. Törésmodell még persze nincs, de simán akciófilmbe illő halfarok manővereket hajtottam végre az ámokfutók kárára. A tűzoltók sorába lépve azonnal élénken élő emlékek lettek rajtam úrrá, mivel nemrég költöztünk új lakásba, és az első éjszakánkon egy szemben lévő lakás teljes kiégését kellett végignéznünk. Kicsit itt is emberfeletti volt, hogy egyedül voltam abban a nagy létráskocsiban, de azért minden tüzet sikeresen eloltottam.

CSAK NEHOGY ÉGÉS LEGYEN

Nils felé visszakanyarítva soraimat, csak azt tudom nektek mondani, hogy minden egyes egység magányos munkásságában őt láttam visszatükröződni. A feladat, amit vállalt, egyáltalán nem egyemberes, de szerintem tíz is kevés lenne hozzá. A grafikai elemeket, a hanghatások és a játékmechanikai elemek nagyon kezdetleges mivoltát nézve továbbra sem lesz könnyű dolga a fejlesztőnek. A korai hozzáférésre szánt 18 hónapot mindenképpen jól ki kell használnia, és a beígért modtámogatást is minél hamarabb bele kell implementálnia a játékba, mert az nagyon nagy segítség lehet az autók és egyenruhák tárházának bővítésében. Már csak egy kitűnő alap kell hozzá és persze a fanatikus játékosok. A fórumokat elnézve pedig, a második csoport már réges-régen adott...

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!