Alapvetően nem egy rossz játék a For Honor, az ötlet jó, a látvány fantasztikus, a harcrendszer ötletes – de vannak gondok is bőven: a P2P-rendszerrel járó szakadások, az AFK farmolók hordái, és a gyorsan fogyó játékosbázis. És bár az alábbiakról is inkább csak mint érdekesség számolunk be, attól még igen elgondolkodtató: tényleg ezt szeretnénk, jó nekünk ez a jövő?

Egy lelkes reddit-felhasználó, név szerint bystander007 nagyon szeretheti a matematikát, vagy nagyon ráért két meccs között és kiszámolta, mibe is kerülne mindent megszerezni a For Honorban: karaktereket, skineket, miegymást. Ha az egyszerűbb utat választanánk, mert minden azonnal kell és pénztárcánkhoz nyúlnánk, akkor ennek karakterenként összesen 91.500 acél az ára – hősöstül, cuccostul. Belőlük van egy tucat, vagyis 1.098.000 a végeredmény, ami egész pontosan a “legjutányosabb”, azaz a 100 dolláros csomagból 7.32 megvásárlását jelenti, vagyis 732 dollár mindent megnyitni (lefelé kerekítve 200.000 jó magyar pénz).

Ha ez sok, vagy csóró vagy, akkor marad a grind. Egy átlag játékos napi 1-2 óra játékkal mondjuk letud egy nyert és egy vesztett meccset, vagyis 1200 acélt vág zsebre. Ezzel, ha heti 5-7 alkalommal számolunk, akkor 915 napjába, vagyis durván két és fél évbe kerül a mutatvány. Persze, játszhatunk kétszer ennyit is, akkor mindössze egy év napi négy óra játékkal elérhetjük ugyanezt. Tiszta haszon, nemde? És akkor még meg sem érkezett a további hat hős...

Hogy mi a tanulság, vagyis inkább elszomorító? Hogy egy játékban, amiért kicsengetted a teljes árat, még fizetned (vagy dolgoznod) kell az elzárt teljes tartalomért, méghozzá nem is keveset. De legyünk jó fejek, és mondjuk azt, hogy csupán az alapár tízszeresét. Lehet azt mondani, hogy savanyú a szőlő, meg úgyse kell az összes karakter, meg hogy “fikázom” a játékot, de azért álljunk meg egy szóra: szomorú jövőnek nézünk elébe, ha a free-to-play módszereket a teljes áras, fizetős játékokba is átcsempészik. Várjunk csak, ismerős ez az egész valahonnan...

A Ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk, szerintetek milyen jövő elé néz a játék? És mi?