Azóta azonban a Piranha Bytes távozása óta lelkesen dolgozó amatőrök dobálták csak ki újra és újra a Gothic 3 foltjait, amelyek, bár a bennmaradt játékmenetbeli bugokat orvosolták, a programozás részéhez nem nyúltak. Sokan már azt hitték, csak egy reklámfogás volt a Spellbound (a készülő negyedik rész gárdája) "ráállítása" a harmadik részre - most azonban végre hallatott magáról a szintén német brigád, akik a pletykák szerint ráadásul napi kapcsolatban állnak a húsevő halas brigáddal: megérkezett az első, valamire való javítás a tavaly előtti esztendő egyik leghangulatosabb programjához. Az új folt, amellett, hogy tartalmazza az összes, amatőrök által a szoftverbe erőltetett javítást (párbeszédek, küldetések, sorolhatnánk orrvérzésig), végre a meglehetősen trehány kódhoz is hozzányúl: az 1.06-os patch ugyanis rengeteget finomhangol a szoftveren, illetve annak memóriakezelésén, amelynek köszönhetően, legalább is azt beszélik, végre elmúlik a legendás "egyszer 50, máskor 1 FPS" probléma. Miután a folt nem tudni, hogyan kommunikál a magyar változattal, én nem mertem kipróbálni, de remélhetőleg a helyi terjesztő hamarosan informál minket az esetleges honi változatról.