Habár a Valve belső mérései szerint a Steamet használó játékosok magasan döntő többsége már 64-bites operációs rendszert használ, biztos lesznek jónéhányan, akiket kellemetlenül érint majd a vállalat lépése. A The Verge számolt be róla, hogy 2026. január 1-jével a Steam nem támogatja tovább a Windows operációs rendszerek 32-bites változatait. Mivel a gyakorlatban a vállalat már egy ideje csak a Windows 10 32-bites verziójához frissíti az alkalmazását (a korábbi Windowsok támogatása már jóval korábban megszűnt), a változtatás azokat érinti majd, akik az előzőgenerációs operációs rendszer régi architektúra szerint működő kiadását használják a számítógépükön.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a 32-bites játékoknak is búcsút kell mondanunk – a klasszikus címeink továbbra is gondtalanul játszhatók maradnak, legalábbis akkor, ha 64 bites operációs rendszeren futtatjuk azokat. Ahogy egyébként azt a korábban említett cikk is kiemeli, a helyzet igazi iróniája az, hogy jelenleg nem létezik teljesen 64-bites Steam alkalmazás Windows-ra – az áruház és játékkönyvtár jelenlegi programja 32-bites alkalmazásként fut, leszámítva a webhelpert. Nyilvánvalóan ezen (is) változtat majd az év végén vagy a jövő év elején várható nagy frissítés.

storehomeshare.jpg

Csak idő kérdése volt, hogy a Valve mikor hagyja maga mögött a 32-bites architektúra támogatását. Mivel a korábbi rendszerek működése jelentősen limitálja az adatfeldolgozás mennyiségét, a memóriakezelést és problémákat okozhat a frissebb programok és driverek kompatibilitásával, előbb-utóbb a Steamnek is meg kellett húznia a határt. Ahogy azt már a címben is írtuk: haladni kell a korral, ennek pedig sajnos néhány áldozatai.

Borítóképek forrása: Valve Corporation