• Bizonytalan időre elhalasztották a Halo: Reach PC-s bétáját
  • A Halo: The Master Chief Collection nem egyszerű átültetni PC-re
  • Sok fejlesztői eszköz, amivel készült, ma már nem is létezik
  • A hardverigények is mások játékonként

Az eredeti tervek szerint már áprilisban elindult volna a Halo: The Master Chief Collection bétatesztje, méghozzá a Halo: Reach-csel, ám mint az így, május 1-jén már nyilvánvaló, ez nem történt meg. Brian Jarrard közösségi menedzser a minap fel is hívta a figyelmünket.

A 343 Industries elmondása szerint sok dolgon kell még csiszolniuk, mielőtt a publikum elé tárják az első bétaváltozatot, és szeretnék, ha minden rendben menne. Elárulták azt is, hogy van pár speciális elem, amit a Steam miatt hozzá kell tenniük a játékokhoz, illetve néhány dolgot kihagynak, ami a PC-s változathoz nem szükséges – ez amúgy a játékok méreteit is befolyásolja majd.

A fejlesztést továbbá lassítja, hogy mindegyik Halo specifikus hardvereken készült, PC-re viszont mindezt harmonizálni kell már csak a beállítások miatt is. Sok eszköz, amivel évekkel ezelőtt a fejlesztést végezték, ma már nem is létezik, ezért ezeket rekonstruálniuk kell, és több helyen is javítaniuk kell a rendszert, hogy helyesen működjön.

A dolgot végül úgy írták le, hogy érdekes élmény a modern AAA-játékok fejlesztése után ilyen régi fejlesztői eszközökkel dolgozni. Mintha egy modern felhőkarcoló felhúzása után visszamente volna a Sixtus-kápolnát renoválni.