Aggasztóan gyorsan lezavarják az új The Witcher trilógiát

A CD Projekt RED társ-vezérigazgatója a pénzügyi jelentést követő eredménybeszámolón beszélt arról, hogy a stúdió tartja magát az eredeti tervhez.

Mostanra hozzászokhattunk ahhoz, hogy hosszú éveket kell várnunk egy-egy AAA videójátékra, hiszen a technológia fejlődésével egyre komplexebbé válnak a nagyobb címek (meg persze a kisebbek is), ami értelemszerűen idő és erőforrás terén is megmutatkozik. Persze biztosan eljön majd az a pillanat, amikor az AI szignifikánsan felgyorsítja a folyamatokat, ám egyelőre ott tartunk, hogy a Naughty Dog a 2020-as (!) The Last of Us Part 2 óta nem állt elő vadiúj játékkal, a GTA 6-ot már kétszer is elhalasztotta a Rockstar, a The Elder Scrolls 6-nak pedig több mint hét évvel ezelőtt került fel YouTube-ra a beharangozó előzetese.

A Cirit a középpontba helyező The Witcher 4-re is várunk már egy ideje, hiszen a CD Projekt RED 2022 márciusában jelentette be a széria következő fejezetét, ugyanezen év októberében pedig kiderült, hogy egy komplett trilógiával állunk szemben, melynek első felvonása Project Polaris néven készül, és az Unreal Engine 5 kelti majd életre a Kontinenst. Szintén ekkor tudhatta meg a közönség, hogy a CDPR mindössze hat év alatt pontot szeretne tenni az új kalandok végére, ami a mostani fejlesztési idők fényében eléggé meredek vállalkozásnak tűnik, ám úgy fest, a lengyelek továbbra is kitartanak az akkori terv mellett.

A szoros ütemtervről a stúdió társ-vezérigazgatója, Michal Nowakowski beszélt a friss pénzügyi jelentést követő eredménybeszámolón (via Game Rant), ahol arról kérdezték a befektetők, hogy továbbra is él-e a korábbi időkeret.

Továbbra is az a tervünk, hogy hat éven belül megjelenjen a teljes trilógia.

Michal Nowakowski

Tekintve, hogy nyílt világú RPG-kel állunk szemben, eléggé megvalósíthatatlannak tűnhet ez az elképzelés, ám ne feledjük, hogy a The Witcher 4-gyel már meglesznek a technológiai alapok, így jónéhány assetet (szörnyek, NPC-k, vegetáció, textúrák, satöbbi) újra tudnak hasznosítani a készítők, vagyis több idő és energia jut az olyan kreatív dolgokra, mint a történet vagy a küldetések. Erre talán az új God of War-játékok a legjobb példák, mivel négy évvel a 2018-as soft reboot után már be is futott a Ragnarök – mondjuk ez még így is több idő, mint amennyit a CD Projekt RED szán Ciri második önálló kalandjára.

Mivel a The Witcher 4-en közel 450 fő dolgozik jelenleg, nagy összegben fogadnánk arra, hogy 2027 végére már a polcokon lesz a fantasy szerepjáték, ami azt jelenti, hogy 2033-ban (esetleg 2034-ben) véget is ér a sztori. Kíváncsian várom, mi sül ki ebből az egészből, hiszen az új trilógia mellett gőzerővel készül a Cyberpunk 2, a The Witcher multiplayer spinoffja (Project Sirius), valamint egy vadiúj IP (Project Hadar), ráadásul a Fool's Theory üstjében fődögélő The Witcher remake-et is felügyeli a cég. Szerintetek tartható ez az ütemterv?

Borítókép forrása: CD Projekt RED