A GeoEye IKONOS nevű szatellitje volt az első kereskedelmi műhold, melyet speciálisan az ilyen, elsősorban a térképészetben, a nemzetvédelemben, a légi- és tengeri szállításban, a környezet monitorozásában, és a biztosítási kockázatkezelésben használt fényképek elkészítésére lőttek fel. A nagy felbontású, elképesztő minőségű és részletességű képek a fejlesztők hite szerint a játékosoknak a valóság élményét adják, hogy jobban beleélhessék magukat az „itt és most” nagyszerűségébe (ezen a mondaton sokat dolgoztam, kéretik megbecsülni...).
A Ubisoft fejlesztői az amerikai Geological Survey and the Center for Earth Resources Observations and Science (USGS/EROS) szakértőinek segítségével alkották meg a topográfiai alapokat, melyre a műholdképeket, mint textúrát ráfeszítették, hogy minél realisztikusabban alkothassák meg bolygónkat a játékon belül.
A H.A.W.X. lényege persze a szupermodern gépek terelgetése, a hangsebesség háromszorosával való száguldás, és a látványos, intenzív légi összecsapások lesznek, és ha minden jól megy, már idén ősszel kipróbálhatjuk, mit hoztak össze az Ubisoft francia, amerikai és román szakijai.
Álljon itt ízelítőnek egy, a májusi E3-on kamerával rögzített videó, mely a játékba enged bepillantást két perc erejéig.