Hei$t: a Codemasters dobtaPedig a Hei$t tényleg ígéretesnek tűnt, hiszen a '60-as évek gengszterromantikáját ígérte, sok akcióval, üldözéssel, no meg humorral, hiszen a fejlesztőcsapat az az InXile Entertainment, amelynek élén egy élő legenda, Brian Fargo áll, az Interplay alapítója, a Bard's Tale és a Wasteland atyja. Igaz, nem kapkodták el a srácok a hegesztést, hiszen 2007 márciusában jelentették be, hogy már javában készül a cucc, a Codemasters szépen be is jelentkezett érte, aztán épp ilyen szépen agyon is hallgatta, olyan mély marketingcsönd volt körülötte, amire csak az igazán nagyok képesek... Néha felröppent egy kósza hír, hogy még készül, beesett pár kép, előkerült valahonnan egy borítóterv is, de semmi konkrétum. Tegnapig.

Tegnap ugyanis a kiadó megtörte a csöndet, és közölte, hogy részükről ennyi volt, törlik a címet a projektjeik közül, és a jövőben „magas minőségű játékokra fognak koncentrálni, melyeket elsősorban saját belsős stúdióik fognak elkészíteni”. Állítólag ennek fényében nagy bejelentésekre készülnek (hm, csak nem meglepő módon az Ashes Cricket 2010, a DiRT 3, az Operation Flashpoint 3 vagy PSP és Wii után végre az F1 a „maradék” platformokra is?).

Az, hogy mi lesz a Hei$t sorsa, nem lehet tudni, hiszen ugye nem ismerjük a szerződés részleteit. Lehet, hogy Fargóék kereshetnek másik kiadót neki, vagy megpróbálkozhatnak a digitális terjesztéssel, ki tudja, az biztos, hogy jelenleg annak van a legnagyobb esélye, hogy az említett ígéretes projektek temetője gyarapodott egy újabb díszes fejfával...