• Ma jelent meg a Hellblade: Senua’s Sacrifice
  • Az első tesztek egy jó játék képét festik le
  • Bár ez a játék frusztráló és zavarbaejtő
  • De jó értelemben

Jómagam azóta kíváncsi vagyok a Hellblade: Senua’s Sacrifice-ra, hogy először hallottam arról, hogyan akarja a Ninja Theory megvalósítani. Úgy akart egy AAA-kategóriás játékot összehozni, hogy közben nem támaszkodik egy nagy kiadó pénzére. Éppen ezért volt már érdekes a fejlesztői videókat is nézni, mert néha egészen ötletes módon oldottak meg költséges eljárásokat, ilyen például a home made motion capture.

A játék azonban ma megjelent, és ezzel együtt az első értékelések is befutottak, amiből kiderült, hogy sikerült-e a fejlesztőknek elérni céljukat. Nos, az eddigiek alapján sikerült. Az átlagos pontok 7 és 9 között mozognak, ami mindenképpen annyit jelent, hogy a Hellblade: Senua’s Sacrifice jól sikerült játék, még ha negatív szavakkal is írják le.

Hogy ezt hogyan értem? Nos, a PCGamesN például úgy írja le a játékot, hogy frusztráló, zavarba ejtő és kényelmetlen, de ez az egész programnak a lényege. A GameInformer hízelgőbb szavakat használt összegzésként, az ottani tesztelő egy darabka interaktív műremeknek titulálta. A Gamespot a sztoritól, a vizualitástól és a hangoktól is elájult, egyedül a néha homályos célokat és a repetitív puzzle elemeket hozta fel negatívumnak.

Mindent egybevéve, úgy tűnik, a Ninja Theory elérte célját, és tényleg letett egy AAA-kategóriás játékot egy mentális betegségektől szenvedő, kelta hősnőről, elképesztő vizualitással és már-már művészi tálalásban.

A Hellblade: Senua’s Sacrifice pontjai

  • Destructoid – 7/10
  • Game Informer – 8/10
  • GamesBeat – 95/100
  • GameSpot – 8/10
  • PCGamer – 78/100
  • EGM – 8.5/10
  • Push Square – 8/10
  • God is a Geek – 9.0/10
  • IGN US – 9.0/10