• Justin Roiland alapos kutatómunkát végzett a Game Pass kapcsán
  • Mielőtt a High on Life a szolgáltatásba került
  • Több fejlesztővel is beszélt, akik szerint jövedelmező volt a döntés

Mostanra már bizonyos, hogy zajos siker a Squanch Games gondozásában készült High on Life, mert bár a kritikusokat erősen megosztotta a cím, a játékosok imádják, főként a Game Pass előfizetők körében népszerű. Maga a Microsoft jelentette be ugyanis nemrég, hogy a beszélő mordályokkal (bocsánat: gatlianekkel) támadó FPS a szolgáltatás legjobb idei megjelenése, emellett pedig a legsikeresebb third-party debütálás a GP történetében, ahogy az egyjátékos módra fókuszáló alkotások között is aranyérmes. Nem volt azonban kőbe vésve, hogy a program landolni fog a könyvtárban, erről maga a játék atyja, Justin Roiland beszélt egy pár nappal ezelőtti podcastben.

A Rick és Morty társalkotója elmondta ugyanis, hogy alapos kutatómunkát végzett, mielőtt letette a voksát a szolgáltatás mellett. "Mielőtt úgy döntöttünk, hogy rászánjuk magunkat, beszéltem olyan stúdiók alkalmazottjaival, akik már jártasak a témában." – mondta Roiland. "Az elmondottak alapján pedig végül arra a következtetésre jutottam, hogy a Game Pass lényegében egy hozzáadott érték, mert így rengeteg olyan emberhez juthat el a játékunk, akik egyébként nem biztos, hogy megvették volna." Elmondta továbbá, hogy az utánajárás során hallott olyat, hogy egy GP-be került cím hétszeres "eladást" produkált a hagyományos értékesítéshez képest, és mivel csapata, a Squanch Games egy relatíve kis stúdió, így a Microsoft szolgáltatása lényegében biztosíték arra, hogy a jövőben még több agyament alkotással lephessék meg a játékosokat.