TOP3 kedvenc játékaim közül az egyik a BioShock első része, így nem is kérdés, hogy folyamatosan figyelemmel kísérem a sorozat alakulását (meg lehet van egy aprócska kis blogom is, BioShock Centrum néven). A sorozatét, ami Ken Levine fejéből pattant ki, ő viszont nem a BioShock 4-en munkálkodik, hanem egy teljesen másik címen. Nem sokkal azután, hogy kiadták a BioShock Infinite-t, Levine bejelentette, hogy az Irrational Games csapata feloszlik, ő pedig pár emberrel marad a Take-Two-nál, hogy egy teljesen új játékon dolgozzon. Ebből a csapatból lett a Ghost Story Games, akik 2022-ben rántották le a leplet játékukról, a Judas-ról, de az alkotói folyamat már 2014-2015 környékén megindult.

A Judas-t úgy tudnám összefoglalni, mint egyfajta "űr-BioShock": belső nézet, elszigetelt helyszínen (űrállomás) játszódó történet, különleges képességek a főszereplő birtokában. Nagyjából itt ki is merülnek a hasonlóságok, ugyanis a Judas-ban az ígéretek szerint a játék reagálni fog a döntéseinkre, tetteinkre, és aszerint változnak a karakterek hozzánk fűződő viszonya, valamint a sztori. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent, még mindig nem tudni, mert pár játékmeneten kívül semmit sem láttunk belőle.

A Take-Two 2023-ban még azt tervezte, hogy 2025. márciusáig 87 játékot dob piacra, Strauss Zelnick, a cég CEO-ja pedig arra a kérdésre, hogy ezek között a Judas is ott van-e, akkor még igennel válaszolt. Na most ehhez képest itt vagyunk 2025. májusában, és nemhogy Judas, de még csak új trailer sem érkezett 2024. januárja óta. Ami pedig még aggasztóbb, hogy hatalmas a hallgatás a játék körül, ami több mint 10 éve készül. (Itt jegyezném meg zárójelesen, hogy a BioShock 4-ről még ennyit sem tudnunk, szóval a Judas ahhoz a projekthez képest még jól áll).

Kíváncsian várjuk a részleteket, remélem minél hamarabb megtudhatunk róla valami kézzelfoghatót. Nektek hogy tetszik a Judas koncepciója?