Ez elmúlt bő egy hét során csupa borongós hírek érkeztek a Microsoft stúdiói és a velük dolgozó külsős fejlesztőcsapatok irányából. Miután a redmondi techóriás több mint 9000 alkalmazottnak ajtót mutatott, egy sor projektet is elkaszáltak, néhány külsős csapattól pedig minden további szó nélkül megvonták a projektjeik finanszírozását. Ennek az áldozata lett a Romero Games is, John és Brenda Romero csapata, akik az Empire of Sin, a Sigil és Sigil II után egy vadiúj, nagyszabású FPS-en dolgoztak... egészen addig, amíg a Microsoft meg nem vonta az erre szánt pénzalapot.
Mindez tény, az ezt követő hírek azonban meg nem erősített forrásból érkeztek, és úgy tűnik, igen pontatlanok voltak. A TheJournal.ie korábbi beszámolója szerint kb. 100 ember veszítette el az állását a Romero Games és a Microsoft széthullásakor, a készülő játékprojektet végleg elkaszálták, a stúdiót pedig azonnal beszántották. Nos, a jó hír az, hogy ennyire azért mégsem volt durva a helyzet.
Miután a korábbi pletykák szárnyra kaptak, a Romero Games X-en tisztába tette a helyzetet. A nyilvános posztban megerősítették, hogy a készülő játékuk finanszírozását megvonta a kiadó, emiatt pedig napirendre került a stúdió felépítésének átalakítása (esetleges elbocsátások), de a Romero Games nem zárt be, a vezetősége pedig mindent megtesz azért, hogy ez ne történjen meg. Sőt, talán a már legalább 3 éve készülő FPS-ük sincs végleg veszve, ugyanis a bejegyzés szerint több kiadó is felkereste a stúdiót – jelenleg ezeket az ajánlatokat mérlegelik Romeróék.
A helyzet nyilvánvalóan továbbra sem rózsás, de úgy fest, koránt sem olyan tragikus, mint ahogy azt a korábbi beszámolók sugallták. Ha új kiadóra, vele együtt pedig stabil anyagi támogatásra lel a fejlesztőbrigád, akkor nem elképzelhetetlen, hogy előbb-utóbb mégis a játékosok elé kerülhet a DOOM atyjának következő nagy dobása.
Borítóképek forrása: Romero Games, ThePlaylist