Tavaly év végén már közöltünk egy statisztikát a játékipar állásáról, mely alapján egyértelmű volt, hogy mobilok után toronymagasan a személyi számítógépek piaca a meghatározó szegmens, legyen szó hardverről, vagy éppen szoftverről. A 2017-es GDC (Game Developers Conference, Játékfejlesztői Konferencia) már rég lezajlott, melyen több, mint 4500 kisebb-nagyobb fejlesztőcsapat képviseltette magát. Nemrég látott napvilágot az a statisztika, mely tisztázza, ki milyen platformra fejleszt és nem meglepő módon összhangban van a tavalyi pénzügyi adatokkal - leszámítva, hogy bevételben a mobileszközök az erősebbek.

Ahogy alább is látszik, legmeghatározóbb szereplő a személyi számítógépekre fejlesztők száma (53%), utána következnek a mobileszközök (38%) majd a két konzol, a Playstation 4/Pro (27%) és az Xbox One/Scorpio (22%) szinte fej-fej mellett, és a virtuális valóság is sokak fantáziáját mozgatja (24%), de a böngészőből futtatható játékok (13%) sem szégyenkezhetnek. A sort a Linux, kibővített valóság, Apple TV és a Nintendo Switch zárja.

Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy bár a Nintendo Switch aránya aggodalomra adhatna okot (3%), a konferencia éppen annak megjelenése előtt zajlott le, vagyis gyakorlatilag csupán a Nintendo holdudvara és a korai érdeklődők jelentkeztek be, meszemenő következtetéseket nem érdemes levonni - annak fényében különösképpen, hogy a legújabb pletykák a Telltale és a Capcom is érdeklődik a konzol iránt. Továbbá az is tagadhatatlan, hogy az indie játékfejlesztés a PC-n burjánzik, ezt tanúsítja a Steam játékkínálatának tavalyi irgalmatlan gyors növekedése is.

gdc-2017-statisztika.jpg